דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זה חסר טעם להצטער על מה שנבלע באין סוף

זה חסר טעם להצטער על מה שנבלע באין סוף

שאלה: מה לעשות, אם הצער מלווה אותך בגלל כישלונות קודמים ולא נותן לחשוב על שום דבר אחר?

תשובתי: כאשר הדבר כבר נעשה, אז אין על מה להצטער – מה שהיה, היה. אין עוד מלבדו. אתה עשית כל מה שיכולת, לפי "אם אין אני לי, מי לי", וכל היתר זה בשליטת הבורא, אין עוד מלבדו. אסור להצטער על העבר. העבר כבר נבלע באין סוף. אני לא אחראי על זה, זה הבורא עשה דרכי.

אני עשיתי כל מה שהיה תלוי בי, וכמה שהצלחתי או לא, זה תלוי בבורא. בדרך כזאת הוא סידר את הפעולה שלי, בכך שרצה להראות לי עד כמה אני עדיין רחוק ממנו, כדי שעל ידי הפעולה הבאה אני אוכל להתחבר עימו.

אסור לי עכשיו לחשוב על המצבים הקודמים, כאילו שאני בעצמי עיצבתי אותם. זאת "קליפה", זו טעות, זה ממש שקר אם נדמה לי שאני עשיתי משהו ולא שהבורא עשה הכול דרכי. אנחנו לא יכולים להגיד את זה על העתיד, אבל על העבר, ללא ספק, צריך להתייחס רק בצורה כזאת.

הטעות הזאת רודפת אחרינו כל החיים. האדם אוכל את עצמו על הטעות שעשה עוד בבית הספר, באוניברסיטה, מצטער על כל החיים שלו, כולל עד אתמול ואפילו עד לרגעים שעברו עכשיו. אבל אסור לעשות את זה.

אדם שהולך למות, צריך לומר, שכל החיים שעברו, למעשה לא היו שייכים לו, זה לא הוא שעשה הכול. המחשבה העליונה בראה והולידה אותו מתי שהוא, והעבירה אותו באיזו שהיא דרך, דרך כל מיני פעולות, ועכשיו הוא מסיים את הדרך הזאת במצב מסוים ועובר למצב הבא.

אנחנו לא יכולים לשנות שום דבר בעבר ואפילו לא לתכנן משהו לעתיד, אפילו לא לכמה רגעים קדימה. אנחנו מגלים עכשיו יותר ויותר את האמת הזאת בעולם, שכל התוכניות ארוכות הטווח שלנו כלל אינן עובדות. רק באותו המצב שבו אתה נמצא ממש עכשיו, אתה יכול לפעול, והתפקיד שלך זה להיות דבוק בבורא. אבל מחשבה על רגע שעבר או על רגע שיעבור מעידה על חוסר אמונה, חוסר דבקות, חוסר השפעה.

ובמצב הנוכחי שלי, אני כולי דבוק רק בבורא. תעשה רצונך כרצונו, פעולותיך כפעולותיו, ולא נדרש יותר כלום. מאוד פשוט.

צער על העבר, זו "קליפה" גדולה ונוראית, שכל הזמן מציירת לנו תמונות מהעבר ומחייבת להצטער בצער גדול: למה עשיתי את זה, למה פגעתי, איך טעיתי, כמה הייתי לא בסדר וכולי… זו טעות ידועה, כולם עוברים דרך זה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, "הקדמת ספר הזוהר", 07.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
זה לא הייתי אני!
מי שקלקל הכול, הוא זה שיתקן הכול
אין דבר גרוע יותר, מאשר להצטער על העבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest