דף הבית / חינוך, ילדים / זה העתיד שלנו…

זה העתיד שלנו…

מחקר על אנשים צעירים שקיבלו השכלה בבית ספר (מתוך כתב העת "בעיות עכשוויות במדע והשכלה"):

68% מהנשאלים נטולי תפיסת עולם חיובית, 57% מהם אינם מבינים מי הם, מה תפקידם האמיתי בעולם, מהם הערכים האנושיים האמיתיים, 69% שוקעים בעולם הווירטואלי, 67% נוטלים סמים, 64.5% אלכוהוליסטים, 61% חווים אלימות, 53% מרגישים בדידות, 47% מצויים בבעיות בתקשורת עם בני גילם, ובהיעדר מימוש עצמי, 38% סובלים מפאסיביות, 24% נמצאות בהריון לא מתוכנן, 12% מקרי התאבדויות.

נורמות המוסר של הנוער כבר לא פועלות, ונורמות ה"מבוגרים" טרם התעצבו, יוצא מכך, שהמושגים "מוסרי" או "לא מוסרי" אצל הנוער מטושטשים.

במצב הזה כל אדם צעיר נמצא תחת לחץ פסיכולוגי עצום, הדורש תגובה הולמת על המציאות ומיון ידיעות המתקבלות על העולם הסובב. התודעה של הנוער והצעירים סופגת את האידיאלים של תרבות ההמונים מבלי לקבוע את גבולות המוסר שלה. הנורמות המופנמות הופכות ליסודה של האישיות העתידית ומשפיעות על תפיסת עולמה ועל עמדתה בחיים.

הערה: פעם היו מדברים על הנוער שזה העתיד שלנו. היום המילים האלו נשמעות מוזר, כיוון שלא חושבים על העתיד, לא רואים אותו. אך תקופת המעבר הזו תחלוף בקרוב. אצל לומדי הקבלה היא עוברת בצורה הכרתית ונשלטת, בתמיכה מהסביבה, ולכן האדם מבין שמתרחש בו שינוי של התבניות הפנימיות, שינוי התודעה – מתודעה קווית, אגואיסטית, דיסקרטית, היא הופכת לתודעה אינטגרלית, אנלוגית, אלטרואיסטית.

ידיעות קודמות בנושא:
צעירים מעדיפים כסף, תדמית ותהילה
הכובשים הבלתי מרוסנים
מדוע אנחנו הולכים בעקבות ההמונים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest