דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זה אופייני לאגו להגן על ה"טריטוריה שלו"

זה אופייני לאגו להגן על ה"טריטוריה שלו"

לא צריכים לפחד להרחיק מישהו או אפילו להוציא לגמרי מהמעגל שלנו, מהקבוצה העולמית, אם אלה חברים כאלו שאפילו לא רוצים ללכת לפי העקרונות שלנו ומחזיקים בדעה משלהם, דעה שונה מזו שנקבעה על ידי המקובלים.

מקובלים, הם אנשים שכבר נמצאים במדרגות רוחניות ושמושכים אותנו אליהם משם. דווקא אחריהם אנחנו רוצים ללכת, ולא אחר אדם החי בעולם הזה בלבד ורודף אחרי איזה שהן מטרות משלו, שעכשיו האגו הבוער בתוכו דוחף אותו אליהן.

מאוד חשוב לזכור את זה. למעשה, זה אופייני לכל אחד, ההבדל הוא רק במידה. אך ישנם הרבה אנשים שבהם בוער אגו בלתי מרוסן עד כדי כך שהוא דוחף אותם לקבוע כיוון חדש על פי הבנתם. אם הם בעצמם לא מסוגלים לרסן את עצמן, הקבוצה חייבת לעשות זאת.

ניתן לפגוש אנשים כאלה בין אלה שעוסקים בהפצה בצורה אקטיבית. הם בוערים לעשות את הכול על פי הבנתם ולא נותנים לאחרים להשתתף בעבודתם כשהם מרחיקים את האחרים ומגנים על ה"טריטוריה שלהם".

צריך לתפוס מגמות כאלו כהורסות את כל העבודה שלנו. מצד אחד, צריך לתת לאדם את החופש לעבוד ולהתקדם בהצלחה. אך, מצד שני, אם יש לו שאיפה להיסגר לבד בתוך העבודה הזו, בלי למשוך לכך את האחרים, בלי לתת להם הזדמנויות שוות לידו באותה הטריטוריה, זה במשך הזמן יתחיל לפעול בצורה הרסנית גם עליו וגם על האחרים.

צריך כל הזמן לבדוק האם קיים בינינו שוויון, פתיחות ביחס זה לזה. כך שלא יהיו מצבים שמישהו מנסה לשמור לעצמו איזה תחום, נישה, כיוון, שלא ניתן לגעת בו. הכול צריך להיות פתוח לכולם וצריך לשמוח במיוחד מכך שאתה נעלם בין האחרים בכל מקום, בכל עבודה, בכל מטרה ובכל הצלחה.

ואם זה לא קורה, אנשים כאלה בסופו של דבר יגרמו נזק גדול לקבוצה. אף על פי שלמשך תקופה מסוימת יכול להיות שנראה שהם עושים עבודה טובה. צריכים מאוד להיזהר מהם.

אם האדם לא מסוגל לעבוד כשהוא באמת מכניע את עצמו ולא משחק בצניעות כמו בתיאטרון, הוא בסופו של דבר יגרום לנזק נוראי. ולכן צריכים בכל הכוח להיזהר מאנשים כאלו.

מתוך שיעור בנושא "שיחה על הקבוצה", 28.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בומרנג תמיד יחזור אליך חזרה
איזו קבוצה לבחור?
תבחר באר עם מים חיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest