דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ושוב על ההכרחיות

ושוב על ההכרחיות

laitman_2009-12-25_2559-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 1

שאלה: אמרת, שלצורך פתרון בעיית המשבר חייבים לצמצם את הצריכה. במה נבדלת צריכה מינימאלית מהכרחיות? האם אפשר לדוגמה, להחשיב כהכרחי שעון בשווי אלף יורו?

תשובתי: שאלה לא פשוטה, הייתי אפילו אומר ערמומית.

יש משל קבלי בן אלפיים שנה. חיו שני חברים. אחד מהם היה עשיר והשני אדם רגיל, אך שניהם היו בדרגה רוחנית. קרה כך שהעשיר פשט את הרגל, ואז חברו החל לשרת אותו, כמו עֵבֵד, בכך שרצה לספק לו את רמת הקיום ההכרחית הרגילה. מפני שמקודם לחבר היו עבדים ואת האובדן שלהם הוא הרגיש כאובדן של הכרחיות.

הדוגמה מעניינת, אך לא מתאימה לזמננו מפני שהטבע מאלץ אותנו לזה. אנחנו חייבים לצמצם את הצריכה שלנו, אחרת אנחנו נרוקן את כדור הארץ. העניין הוא לא רק בזה שאנחנו צריכים להקטין את הצריכה שלנו. אנחנו צריכים להשׂיג מצב שהיינו שׂמחים להיפטר מהנחוץ, אך נאלצים לקבל אותו כדי להתקיים בגוף בעולם הזה.

יש לי רצון גדול שכולל בתוכו את רמת החיים הרגילה שלי. היכן שחוץ מצרכים פיזיים, קיימים גם צרכים סוציאליים כמו חינוך, תרבות, נסיעה לנופש, טיולים, אף אחד לא אומר, שאתה צריך לדחות אותם. דרושה לך דירה, תכולת דירה, אישה, ילדים… הבעיה היא בצריכה שלנו מעל לנורמה.

אם אתה לומד חכמת קבלה, אז בעל כורחך את תצרוך רק את הדרוש, מפני שהעיקר בשבילך, זה המילוי הרוחני.

לכן אתה שׂמח על כך שאתה לא מגלֵה בתוכך את הרצונות המיותרים האלה, והיית שׂמח להיפטר אפילו מהרצונות הנורמאליים, אך הם חיוניים עבורך כדי לשמור על קיומך. זה נקרא הכרחיות.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לרכוש את מה שאי אפשר לאבד
לידה לתוך עולם חדש
כמו כלב ברצועה

One comment

  1. הכרחיות עבורי זו חתונה ברית מילה כמו שהיה פעם כשבאת לשמוח בשמחת האחר מבלי להתחרות איזה אירוע מפוצץ יותר וכמה התלבושות יותר יקרות יותר ומאיזה מותג עשוי הבגד?
    לדוגמא כששאלתי חבר שחזר בתשובה ושם השמחות רבות מאוד .כיצד הם עומדים בזה? כי ההוצאות רבות כל כך. קבלתי תשובה נפלאה אנו באם לזמן קצר אך ורק על מנת לשמוח בשמחתם ולא על מנת לממן את העירוע וזו עבורי הכרחיות!!!!!!!!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest