דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ורדים במקום טילים

ורדים במקום טילים

שאלה: מה עושים אם תוצאת היגיעה היא שלילית? למשל, בבחירות בארה"ב מנצח נשיא לא הכי ידידותי לישראל. או בבית, האישה לא מניחה לך.

מדוע הבורא לא מקדם אותנו למטרה בדרך הטובה?

תשובתי: ולמה אתה חושב שזו לא דרך טובה? כן, מצפות לנו ארבע שנים קשות מאוד – אני מבטיח. ישראל תפסיק לקבל מארה"ב עזרה כלכלית וצבאית, ועם השכנים יופיעו לנו עוד ועוד בעיות חדשות. והעניין כאן הוא לא בפוליטיקאים, הכול בא מהבורא. אבל מתגלה דרך מעצמה מסוימת.

לדוגמה, האם טורקיה או מצרים, ובכלל מישהו יכול לפעול ללא אישור של ארה"ב? האם לא מובן מהיכן נושבת הרוח? בסופו של דבר, כולם מסתכלים למעלה על ארה"ב: האם היא מאפשרת או לא מאפשרת לעשות משהו נגד ישראל? ואם מאפשרת אז עושים.

בדיוק כך יהיה. מדוע?

הבורא אמר למשה: "בוא אל פרעה כי אני הכבדתי את ליבו", כמה שנתפלל, כמה שנזעק, כמה שנעשה יגיעה משמעותית בדרך אל גמר התיקון – עד שלא יתגלה כל הכלי, כל הסאה, מחכים לנו מצבים יותר ויותר קשים, כבדים, בעייתיים ומאיימים.

ואני, מצידי, צריך להשתוקק לטוב, לפעול ולהוביל את כל העולם בכיוון הזה, כשאני עוזר לכולם, מקדם את כולם להתפתחות הדברים הטובה ביותר ובתפילה שנלך בדרך הטובה. ואם מתגלים דברים קשים, זה אומר שאני עוד לא הבאתי לידי ביטוי את כל היגיעה שלי.

שאלה: אבל אני לא רוצה את הדברים הקשים האלו, את "מכות מצרים" האלו…

תשובתי: טוב, אז תבקש כמו שצריך, תעבוד על זה טוב, בכל הכוח. ואז אתה תרגיש את עשר המכות בצורה אחרת, ואת המלאך הרע תהפוך למלאך הטוב.

שאלה: אבל האם אנחנו לא משתדלים מספיק כדי שאנחנו בעצמנו נקבע את הקצב שנו?

תשובתי: לא. אתה לא יודע איזה רצון, איזה חיסרון אתה צריך לגלות. לדוגמה, אתה צריך להביא לידי ביטוי 10 קילו רצון כדי שתתגלה בך תכונת ההשפעה. היום ההשתוקקות שלך לתכונה הזו מהווה קילו אחד, כאשר 9 קילו רצון מכוונים להנאה עצמית – הרגשת ביטחון, אוכל טעים, בילויים, נוחות וכו', ובסופו של דבר, אתה צריך להגיע למצב כשכל ה- 10 קילו מכוונים רק להשפעה, כשאתה אישית לא זקוק לכלום ואפילו אם מגיעים ייסורים, אתה לא מרגיש אותם כי כולך שקוע בהשפעה. מה זה משנה מה יקרה לך אם אתה כל כולך בהשפעה?

לזה עוד לא הגעת נכון? הסאה עוד לא מלאה.

שאלה: ובכל זאת אני רוצה לדעת מתי זה יקרה. אני רוצה שכבר בסוף השיעור כל המציאות תשתנה ואנחנו נראה עולם חדש, שבו מולכת הרמוניה, בו הכול טוב.

תשובתי: זה תלוי בך. הרי "מציאות" זה ההרגשות שלך. תשנה את התכונות שלך ואתה לפתע תגלה שכל העולם זה אין סוף, בו הכול מתוקן, הכול נפלא. אז האויבים של פעם ישלחו לך ורדים במקום טילים ואחר כך עוד יתקשרו כדי להיות בטוחים: "חברינו היקר, האם קיבלת היום את המתנה שלנו?".

אי אפשר להסביר את זה כיוון שאתה עוד לא הכנת את הרצונות המתאימים. וכשאתה תכין אותם, אתה תכוון להשפעה את כל ה- 10 קילו, בהם אתה תראה מהי גאולה אמיתית. אתה צריך לקבוע מהי בשבילך כפי שכותב בעל הסולם במאמר "וזאת ליהודה". נניח היום ה"גאולה" בעיניך היא מהבוקר עד הערב לשבת ולראות כדורגל עם בקבוק בירה וכלום חוץ מזה רק שהקבוצה האהובה עליך תנצח. וביום למחרת אתה צריך לשנות את כל כולך מבפנים.

הכנת הרצון זה לא רק הגדלתו מקילו אחד לעשרה קילו. במידת הגלות אתה מתחיל להבין מהי עצמאות וגאולה, כיצד להתעלות מעל עצמך ולראות קודם כל את רצונות הזולת כדי שדווקא המימוש שלהם יהווה תענוג עבורך.

הרגשות שלך משתנים, אתה הופך את עצמך לדבר ההופכי. אם היום כל תמונת העולם שלך מורכבת מחשיבות עצמית, עליונות עצמית מעל האחרים, מחר אותם החיישנים מתחילים לעבוד בצורה הפוכה.

זה לא סתם היפוך משחור ללבן, משלילי לחיובי – זו הופכיות איכותית בכל הכיוונים.

אתה שואל כיצד לגרום שינויים בעולם? ה"עולם" הוא התפיסה שלך. דווקא אותה צריכים לשנות. ועל זה אנחנו עובדים. ואז אתה תראה שהבורא, השכינה ממלאה את כל העולם.

ומה שנוגע ל"סימנים חיצוניים" הם פועלים עלינו כיוון שאנחנו עדיין לא מתוקנים. אתה רצית רומני וקיבלת אובמה – מה זה היחסים האלו עם הבורא? עד שהגענו לתיקון, ללידה, אנחנו לא נוכל לצפות לשום דבר אחר. העיקרון "בוא אל פרעה כי הכבדתי את ליבו" פועל במשך כל שנות הגלות. לא יכול להיות אחרת.

אולם צריכים להבין נכון את המתרחש ולהמשיך בדרך. הרי זה בדיוק סימן לכך שאתה מסוגל להיתקן. זה סימן להתקדמות טובה ונכונה.

ובכן, אחד מן השניים: או שאתה מחפש חיים קלים, או אמצעים כדי להגיע לתיקון. ואם האפשרות הראשונה נכונה עבורך, יש לך רצון נשי ולא גברי. ולא על יחס כזה אנחנו מדברים.

מתוך שיעור לפי ההקדמה ל"ספר פרי חכם", 11.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לצידו של מי אתה?
לאן תיטה כף המאזניים העולמית
תוכניתו של אובמה: להרוס את ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest