דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / וראה עולם הפוך…

וראה עולם הפוך…

אנחנו קיימים במערכת כוחות, במקום היחידי שנברא על ידי הבורא, במלכות דאין סוף הנמצאת בגמר התיקון המלא. ואנחנו מנוגדים לה ונמצאים בהסתרה, מאחורי 125 מדרגות, מסכים המסתירים מאיתנו את המצב האמיתי הזה. אינני מרגיש את המצב האמיתי הזה שבו אני נמצא, ובהרגשה שלי אני נמצא מאחורי 125 הסתרות, מסננים ממעיטים, בערפל ובלבול.

אני צריך לסלק את ההסתרות האלה, ועוד בכזו צורה כדי לבלוע אותם בתוכי ולהופכם לגילוי, כל מצב, כל מסך, כל מדרגה. הרי לאחר כל ההסתרות האלה, אני הפכתי להיות מנוגד לחלוטין לפי התכונות הפנימיות שלי לאותו המצב האמיתי. אך אם אני מקבל את ההסתרות האלה על עצמי ובעזרת האור אני רוצה להתעלות מעליהן, יוצא שכל ההסתרה הזאת הופכת לידע, להרגשה, לגילוי, להשׂגה.

כך אנחנו מתקדמים, מניתוק מוחלט (חוץ מניצוץ רוחני שמתעורר בנו) ועד למדרגה הגבוהה ביותר. אך ההסתרות אינן נגלות לי מתוך העולם הזה. אני בכלל חייב לעזוב את העולם הזה. ההסתרות האלה נגלות ביני לבין האור, ביני ובין הבורא. לכן המקובלים אומרים: "עזוב את העולם הזה, אל תתקן אותו! הוא אינו ניתן לתיקון!". אתה צריך לתקן רק את היחס שלך עם העליון, עם הבורא. את ההפרעה שאתה רואה ביניכם, אתה חייב להפוך לגילוי. ההפרעה הזאת, זה עובי החומר של האגו שלך, המפריד ביניכם. לכן איננו מתקנים את העולם הזה, איננו צריכים לעסוק בו. ככל שתעסוק יותר בקשר שלך עם הבורא, כך האור יאיר לך יותר, ותראה עולם הפוך, אחר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest