דף הבית / חינוך, ילדים / ומי הם השופטים?!

ומי הם השופטים?!

laitman_2009-11_8715-70.jpg

ידיעה: "בית המשפט העליון של ארה"ב פסק שמדינות אינדיווידואליות בתוך ארה"ב, לא תוכלנה להגביל את מכירת משׂחקי ווידיאו עם תכנים אכזריים לגיל מסוים. פסק הדין נועד להגן על התיקון הראשון שבחוקת ארה"ב, ועל הזכות לחופש הביטוי של הילדים. לכן התקבלה ההחלטה להרשות הפצה של משחקים אלו".

תגובתי: חכמת הקבלה מסבירה, כפי שמראה גם ניסיון החיים שלנו, שהאדם מעוצב רק תחת השפעת הסביבה (ראה מאמרו של בעל הסולם "החירות") והוא חופשי רק בבחירת הסביבה. אך לאחר שהוא בחר בסביבה, הוא כבר אינו חופשי. איך להיות ומי להיות, הוא יהיה מה שהסביבה הסובבת אותו, שבה הוא בחר, תעשה ממנו.

ועכשיו השאלה: כשאנחנו מאפשרים לילד חופש מלא, האם אנחנו לוקחים בחשבון שהוא אינו חופשי מפני שהוא נולד אגואיסט, עצלן, רוצה רק תענוגים ואינו רוצה לקבל על עצמו שום אחריות? הילד עצמו אינו חופשי ובגלל הטבע האגואיסטי שלו, הוא בוחר מחוסר ברירה בסביבה רעה, בספרים רעים, בתוכניות טלוויזיה רעות ובסביבה וירטואלית רעה. השופטים כנראה שמטו את העובדה "כי יצר לב האדם רע מנעוריו" (בראשית, ח', כ"א). לכן אנחנו חייבים לשמור ולהגן על הילד מהשפעות רעות שנמצאות בעולם הסובב אותנו, הרי את ההשפעות האלו יוצרים בני אדם חסרי אחריות, שרוצים רק להרוויח על חשבון הילדים העדינים, הפגיעים והרגישים שלנו. לכן קיים בתורה ציווי שעל ההורים לחנך את ילדיהם, זוהי חובתם של ההורים. ובשום פנים ואופן אסור לנו לסמוך על המדינה והחברה.

ידיעות קודמות בנושא:
ספר חדש בשפה הרוסית
על אישיות ושותפות
לחנך בטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest