דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ומה' אישה משׂכלת"

"ומה' אישה משׂכלת"

"ומה' אישה משׂכלת"

זוהר: פרשת ויחי, סעיף ת"א: ומשום זה הקב"ה הוא הנותן אישה לאדם, וממנו באים הזווגים. וע"כ כתוב, "ומה' אישה משׂכלת".

כל המתרחש בכל העולמות צריך לפרש רק ביחס לקשר בינינו, מאחר וכל העולמות נבראו לאחר שבירת רצון אחד, נשמה, להרבה חלקים. וחכמת הקבלה מבררת באיזה אופן ניתן להביא את השבירה לצורתו השלמה.

"אישה", "רעייה", זהו רצון שאותו חייב לתקן "הגבר", "הבעל". "אישה" זהו רצון (אגואיסטי) שבור, אשר מתגלה ביני לבין החברים, בצורתו הבלתי מתוקנת. אני צריך לתקן אותו, לגלות בו את האור, למלא את "האישה". אני זה רצון לתקן, רצון לקבל את כוח ההשפעה, הכוונה. אותה אני יכול לתקן, את הכוונה "אישה", "לקבל למען עצמי".

אני מגלה קשרים שבורים ביני לבין חבריי. אני מרגיש אותם כחלק "הנשי" הלא מתוקן שלי, את החסרונות האלה אני מגלה כשלי, כי הרי "כל הפוסל במומו פוסל", מתכוון לתקן אותם, בונה מהם את "האישה המתוקנת", וברצונות המתוקנים האלה משׂיג דבקות עם הבורא, לפי החוק "איש ואישה זכו, ושכינה ביניהם".

מקום השבירה מתמלא על ידי מסך, וברצון הזה עם המסך אני מבצע זיווג עם האור, ובכך מגלה את האור בתוכי. זה אומר שכבר יש לי מידה של דבקות. באור הפנימי, הנמצא ברצון המתוקן, כבר מתרחש גילוי הבורא בתוכי, בנברא. זה נקרא יישׂום חכמת הקבלה, גילוי הבורא לנבראיו.

מה הכוונה "הבורא מזווג זיווגים"? – הוא מכין לאדם רצונות כדי להשׂיג גילוי של האור הפשוט, הממלא את כל הבריאה. אך כדי להשׂיג את האור הפשוט עלינו לעבור, להבין ולהשׂיג את כל סוגי הקשרים שקיימים במציאות. זה דומה לעולם שלנו, אור פשוט לבן כולל בתוכו את כל הצבעים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
דרך שבעת צבעי הקשת – אל הבורא
עולמות – מידות הקשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest