דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ולכן תיקרֵא אדם…

ולכן תיקרֵא אדם…

מיכאל לייטמן

נאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורת תבלין… כי המאור שבה מחזירו למוטב". מצד הנברא, אני לוקח את האגואיזם שלי, את הרע שלי, ומהצד השני, את כוח ההשפעה מהבורא, האור. ומשני המרכיבים האלה אני בונה את המבנה החדש שלי שנקרא "אדם", כלומר "דומה" לבורא.

שם בפנים יושב האגואיזם שלי, אך מבחוץ הוא דומה להשפעה, כלומר בפנים קבלה, ומבחוץ השפעה. לכן הפעולה הזאת נקראת "לקבל בכוונה על מנת להשפיע", והעבודה הזאת נקראת עבודה בג' קווים: ימין, שמאל ואמצע.

הקווים ימין ושמאל יורדים מלמעלה, מהבורא, והקו האמצעי עולה ממטה למעלה, מהאדם. על קו שמאל נאמר: "בראתי יצר הרע", על קו ימין נאמר: "בראתי לו תורת תבלין", ועל הקו האמצעי נאמר: "כי המאור שבה מחזירו למוטב", אז אתה הופך להיות טוב כמוני. אני טוב ומיטיב וגם אתה, לכן תיקרֵא אדם, הדומה לבורא!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כשהשלום עולה לשלטון
אדם בדרך
על קצה לשון המאזניים

2 comments

  1. בן שטרית מלי

    אינני נימנית על תלמידיך הישובים בפרונט, ישירות מולך, אך בהחלט הנני מנוייה על תלמידיך דרך הערוץ, ספריך וכל היום ככל שאני יכולה, מאזינה לחוכמה המועברת על ידך מאז נפתח הערוץ 66 במסגרתו התוודעתי לחוכמת הקבלה. כמובן שלכבודך תרומה גדולה מהותית ומרכזית ביותר לאופן התחברותי. יתרה מזאת, מאחר ויש לי שעות צפייה והאזנה רבות ביותר מכירה אני את יושרך וחוסר סטייתך ולו באחוז הקטן של המיל, מאופן העברתך את הלימוד לרבות הפחד שלך שמא תכשיל מאן דהוא במשהו אותו עליו לעבור באופן עצמאי לחלוטין. אתה אדם ישר שפוחד לבגוד ולחטוא לעבודת השם ועושה מלאכתך למען הרבים. בימים האחרונים החברה שסביבי שלא כ"כ התחברה לקבלה כמוני, מסיבות שונות ומוצדקות מבחינתה מציגה בפניי כל מיני כתבות שגורמות לי לצביטה חזקה בלב ולא בגלל שאני חושבת שהכתבות נכונות. נהפוך הוא – הכותבים הינם אנשים חלשים שלא ידעו להתמודד עם בעיות או כאלה שבכלל לא מאמינים בכח העליון, או בכלל כאלה שלא מבינים על מה אתה מדבר ולאחר 5 דקות צפייה והאזנה פוסלים את ההרצאה. מאחר וזה זמן רב אינני משתפת ומנסה להסביר את בחירתי זו הרי שבחרתי שלא להגיב לאותם עולזים או אפילו אלה שהתכוונו באמת "להזהירני". כל שעניתי הוא שזו דרכי וכי ככל הנראה בשל התעצמות הלימוד בכל העולם מתחילים כל הרבנים וכל הלא יודעי דבר וחצי דבר לחשוש?! כל פנייתי אלייך תסתכם בבקשה אחת גדולה: אנא, אנא, אנא, אל תיפול רוחך ואל תיתן לאף אחד לשבור אותך במילים כאלה או אחרות ואתה הרי יודע שאינך מנהיג של כת ואולי אלה הפרעות שנשלחות מהקב"ה, באמצעות  כל אותם הטוענים ומשמיצים? ראיתי אותך בשיעור הבוקר של יום א, בשידור החוזר וחשתי את כאבך הרב דרך המסך. אנא אל תיתן לדבר להפריע את התקדמות תלמידיך והתקדמות כולנו. אנא הישאר חזק ואיתן למען תלמידייך ולמעננו, המיליונים המאמינם בלימודך. יישר כח.  

  2. אני מזדהה עם כל מילה ומילה בפנייתך לרב היקר שלנו  את תורת האמת אף עולץ לא יוכל לקחת מאיתנו אני איתך בכל מילה יישר כח.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest