דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "וירא אליו ה' באלוני ממרא"

"וירא אליו ה' באלוני ממרא"

laitman_2010-05_ny_4aee73f7d5_b-70.jpg

מאמרי הרב"ש, "וירא אליו ה' באלוני ממרא": שואל, למה באלוני ממרא ולא במקום אחר? ומשיב, אלא משום שממרא נתן לו עצה על ברית המילה שלו. כי בשעה שאמר הקב"ה לאברהם, שימול את עצמו, הלך אברהם להיוועץ עם חבריו. אמר לו ממרא: "זכור את היום שהשליכו הכשדים אותך בכבשן אש, ואותו הרעב שעבר על העולם… ואת אלו המלכים, שרדפו אנשיך אחריהם, והכית אותם. והקב"ה הצילך מכולם, ואיש לא יכול לעשות לך רעה. קום עשה מצות רבונך".

האדם הוא עולם קטן, כמו בכל חלק של תמונה הולוגרפית, שבו נמצאים כל תכונות העולם, רק שבכל אחד מאיתנו התכונות האלה הן בצירופים שונים.

המלכות של עולם אין סוף התחלקה להמון חלקים, המוני נשמות, אך בכל חלק ישנן כל התכונות, רצונות מסוימים בנשמה יכולים להיות מיוצגים חזק יותר, וחלק מהם חלש יותר.

התיקון הראשון של האגואיזם מתבטא בכך שאתה חותך מעצמך את כל הרצונות לקבל תענוג למען עצמך. הפעולה הזאת נקראת ברית עם הבורא (לפי המטרה) או ברית מילה (לפי הפעולה). כלומר, האדם, בכדי לעלות עד לתכונת ההשפעה (מדרגת הבינה), עושה ברית מילה על הרצונות לקבל.

האדם מנוהל על ידי שלוש נשמות: הבהמית, השכלית והנשמה המכוונת. אחת מנהלת אותו דרך הרגש, האחרת דרך השׂכל, השלישית שוקלת לאן כדאי להשתוקק. הן מחיות אותו והכול תלוי מי מהן שולטת בו. הרי בסיכומו של דבר, אנחנו צריכים לנצל את כל הכוחות הניתנים לנו, אך חשוב מי בדיוק יקבל את ההחלטות ולמי יהיו כפופות התכונות האחרות שלנו.

כל אדם, בעוברו את השלבים של תיקון האגואיזם, בודק האם הגוף (הרצון) שלו מוכן לקבל את ההחלטה ולהצטרף למדרגת הבינה (ההשפעה). ואז הוא כבר רוכש כלי, כלי רוחני, רצונות השפעה ומבצע תיקון של "ברית מילה", כביכול חותך מעצמו את הרצונות האגואיסטיים. הוא רואה שהרצונות האחרים שלו אינם מסכימים עם הבורא, אין בו כוחות לתקנם, אך ישנו כוח שכאילו מחייב לחתוך אותם מעצמך.

ואחרי כן, במדרגות הבאות, הוא אפילו יוכל לתקנם בכזה אופן, שהם בעצמם ירצו להצטרף לפעולות ההשפעה ויעזרו להעלותו עוד יותר גבוה. הכוח הזה, התכונה, נקראת ממרא, אשר אותה האדם מוצא בתוכו, זאת ההכנה שלו (החבר), שהודות לה הוא יכול להשיג תכונות השפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
ברית מילה
מפריד הרצונות
סולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest