דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ויעיד עליו יודע תעלומות

ויעיד עליו יודע תעלומות

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

שאלה: מדוע כתוב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף נ"ה, שאדם שהשיג הנהגה אמיתית, כלומר גילוי הבורא, בטוח שאף פעם לא יחטא יותר?

תשובתי: האדם בטוח שלא יחטא יותר, כי תיקן על ידי המסך והאור החוזר את כל הרצונות לקבל שלו, הוא התעלה מעליהם וכעת הוא יכול להמשיך ללכת הלאה. נחוצה לו "עדותו של הבורא" בתיקון שלו, כדי להתחיל הלאה לעבוד עם הרצונות לקבל שלו ולהתחיל להשתמש בהם בכוונה לקבל על מנת להשפיע. נחוץ לו כוח כללי נוסף שמכונה "עדותו של הבורא".

הרי כעת אני חייב לגלות את תיבת הפנדורה שלי, עם כל הרצונות שלי, ולהתחיל לברר באילו מהם אני יכול ליהנות בכדי לגרום תענוג לבורא. זוהי מגמה חדשה לחלוטין שלא הייתה קיימת אף פעם קודם לכן.

אני אף פעם לא עשיתי דבר כזה, כעת אני צריך לטעום את טעמם של התענוגות כדי לגרום לו תענוג – כמו אורח שמתחיל לקבל תענוג בכדי ליהנות לבעל הבית. עליי לאגור כאן כוחות חדשים, מיוחדים, שנותנת לי העדות של הבורא שלא יטעה עוד. אחרת אסור לי אפילו לגעת ולהתחיל לגלות את רצונות הקבלה שלי! דרוש לי כוח עזר נוסף. וכאשר "ויעיד עליו יודע תעלומות", אז אוכל לתקן את הזדונות שלי.

בשלב הזה הזדונות כבר הפכו לשגגות, ולמעשה כבר צריך להיות לי קל יותר. אני כבר תיקנתי חצי מהרצון לקבל, והוא כבר מלא במלואו באור החסדים. כעת אני צריך לעבוד איתו בג' הקווים ולהביא לתוכו קצת אור חכמה. זה מסמל שהזדונות שלי הפכו לשגגות. אני מתכוון לקבל בכוונה על מנת להשפיע, אך יש לי כבר כוונות "על מנת להשפיע"! עליי רק להוסיף לזה בזהירות קבלה. כשאנחנו נגיע למדרגה הגבוהה הזו, נבין מה זאת העבודה הזו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
בפותחי את הדלת אל החופש
אל תפחדו מטעויות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest