דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / "והרעתם בחצוצרות ונושעתם"

"והרעתם בחצוצרות ונושעתם"

"ובני אהרן הכהנים יתקעו בחצצרות והיו לכם לחקת עולם לדרתיכם" (בהעלותך, י', ח').

חצוצרה מסמלת התעלות, כוח עלייה. הכוח הזה ישנו רק לכהן, מפני שיש לו קשר עם הבורא. ואילו הלוויים רק משרתים את הכוהנים. אותו החלק בנשמה שלנו, ששייך לבורא נקרא "כהן". ואילו הלוויים, למרות שהם מהווים חלק עליון, השייך לבורא, אבל הם עוסקים רק בהולכת האור ממנו לתחתונים. הכוהנים עובדים ממטה למעלה, למען הבורא, ואילו הלוויים עובדים ממעלה למטה, למען הנבראים.

"וכי תבאו מלחמה בארצכם על הצר הצרר אתכם והרעתם בחצצרת ונזכרתם לפני ה' א-להיכם ונושעתם מאיביכם: וביום שמחתכם ובמועדיכם ובראשי חדשכם ותקעתם בחצצרת על עלתיכם ועל זבחי שלמיכם והיו לכם לזכרון לפני אלהיכם אני ה' א-להיכם" (בהעלותך, י', ט'-י').

החצוצרות משמשות להעלאת הכוונה: לשם מה ולקראת מה אתה הולך, עם מה אתה מתקשר? כי זה לא סתם חצוצרות שמנגנות מאָרש, אלא כלים שמוציאים צלילים מיוחדים בתדרים מסוימים, בסדר ורצף מסוימים, עם חזרות שוב ושוב. כל זה מסמל שלבים של תיקון הכלי ומסמל את אותם חלקֵי הנשמה, שמתוקנים דווקא בצורה כזאת. זהו החלק הכי מורכב של חכמת הקבלה. בעולמנו לתקוע בשופר זה אומר סתם להוציא צלילים, ואילו בעבודה הפנימית של האדם זוהי פעולה רצינית מאוד.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 11.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest