דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ובשעה ההיא בא המשיח…

ובשעה ההיא בא המשיח…

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "החיזיון של רבי חייא": "ובשעה ההיא בא המשיח, לישיבתו של רשב"י שמעון, מעוטר מראשי הישיבות בעטרות עליונות. אמנם עתה, אחר שכל אלו חברי הישיבות זכו למדרגת ראשי ישיבות, נמצא שהמשיח התעטר מתורה של ראשי ישיבות. ונמצא מתעטר מראשי ישיבות בעטרות עליונות ביותר".

מדובר על מדרגות בתוך האדם שמגלה את המבנה הפנימי שלו. כל המבנה הפנימי שלו, זה הרצון הכללי שלו שמחולק ומסודר לפי דרגות, יכולות להשפיע. קיים בו מבנה של עולם האצילות, ובתוך המבנה החיצוני הזה נמצאים מבנים יותר פנימיים בהתאם לדרגות "שורש", "נשמה", "גוף", "לבוש", "היכל", מבפנים החוצה. כמו גם בעולם שלנו שקיימות בו דרגות דומם, צומח, חי ומדבר.

אין הבדל בין מבנה גשמי למבנה רוחני, זו בסך הכול הקרנה של התכונות הפנימיות שלנו שמציירות בנו כזאת תמונה. כפי שאנחנו רואים עכשיו לפנינו את העולם שלנו, אך זו התמונה הפנימית שלנו.

כשאני מגלה את המבנה הרוחני הפנימי שלי, אני רואה כיצד בעזרת התיקונים שקיבלתי מהאור, כל התכונות שלי מתעלות מ"חברי הישיבות" ל"ראשי הישיבות", מהמשיח שהגיע מדרגה מסוימת, למשיח במדרגה יותר גבוהה. אני פתאום רואה את רבי שמעון, מדרגה שמקודם לא נתגלתה בתוכי.

כל אלו הן הדרגות בנשמתו של האדם, כל האבות והבנים: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. מדובר על כיצד האדם מגלה את המבנה הפנימי של הנשמה שלו בפרטים יותר פרטיים, ובתוכם מגלה מידה גדולה יותר של השפעה בכל מיני צורות אפשריות. וזה נקרא גילוי הבורא.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 26.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מי אתם, החברים שלי?
אל תאמין בעצמך, תאמין בחברים!
תבקש את ה"מחמר" לעזרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest