ואל תשכח זאת…

בעל הסולם, מתוך אגרת מס' 19: "אבל צריך להכיר בנפשו, אשר השי"ת, רודף אחריו, ממש באותו השיעור, שהוא רודף אחר השי"ת. ואסור לו לשכוח ח"ו את זה, גם בעת הגעגועים היותר גדולים."

על האדם לגלות חיסרון, כי בלי ה"כלי" הבורא לא יכול להתעורר לקראתו. האור יכול להשפיע רק בתגובה להשתוקקות כלשהי מצד ה"כלי", מצד הנשמה. לכן, ממש בהתחלה מביאים את האדם לקבלה מלמעלה בלי התעוררות ברורה מצידו. יש בו רק ניצוץ של התעוררות שנשאר אחרי השבירה כמו בדרגות דומם, צומח וחי שקיימים ומתפתחים בלי בחירה חופשית מצידם.

אבל האדם חייב להתחיל לעבוד ולעשות פעולות עצמאיות בהתאם לבחירה החופשית שלו בחיים. לכן, מביאים אותו לחכמת הקבלה, לקבוצה, ואחר כך נותנים לו יותר ויותר מרחב בחירה.

"ובזכרו שהשי"ת, מתגעגע ורודף להתדבק בו בשיעור עצום כמדת עצמו, נמצא תמיד הולך בכיסופים וגעגועים, מחיל אל חיל, בזווגא דלא פסיק, שהוא תכלית שלימות כח הנפש."

לא חשוב באיזה מצב נמצא האדם, העיקר שהוא נזכר, חושב, ויתכן שאפילו כבר מרגיש שכל מה שקורה לו מגיע מהשורש העליון, מהבורא. הבורא מפעיל אותו כמו יד האדם בתוך בובה. אם יש לאדם הרגשה או ידיעה כזאת, או שהוא מחפש זאת בכל רגע בחייו, אז זה נקרא "בזווגא דלא פסיק".

האדם כל הזמן מחפש ומברר כיצד הבורא מנהל אותו. אנחנו חייבים להיות לפחות בזה, לחשוב כל הזמן שכל מה שקורה לנו נובע מהבורא. צריך כל הזמן להתעמק בתוך המחשבה הזאת עד שמתחילים להרגיש. ועדיף אפילו שאבקש להרגיש שהכול בתוכי פועל בהנהגת הכוח העליון. כי כל מה שאני מדבר עכשיו, חושב, מרגיש, מתנועע, אין בזה שום דבר משלי, אלא הכול עושה "רוח ממרום".

צריך להבין היטב שאני מנוהל מלמעלה ולא שעכשיו אני מחליט משהו ועושה.

"נמצא תמיד הולך בכיסופים וגעגועים, מחיל אל חיל, בזווגא דלא פסיק, שהוא תכלית שלימות כח הנפש, עד שזוכה לתשובה מאהבה."

זה התהליך שעלינו לעבור. אין שום דבר מלבד חיפוש אחר הבורא, אבל כל פעם ב"רזולוציה" יותר גבוהה, יותר לעומק, על ידי פעולות יותר רחבות לעומקם של כל ה"עולמות", של כל הרצון לקבל שמתגלה. האדם מתחיל להבין כיצד הבורא מנהל אותו ורואה מסוף הבריאה ועד סופה. הוא מגלה את פעולות הבורא בכל פרטי הבריאה ומגלה את הבורא בכל אחד.

ועל ידי זה יש לאדם אפשרות להידבק בכולם. כי הוא לא יכול להידבק בחברו אם לא קובע שגם בו וגם בחברו פועל אותו הכוח העליון.

מתוך שיעור על פי אגרת מספר 19 של בעל הסולם, 08.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את הבורא בתוכי
כינור שמכוון לפי הקולן של הבורא
על גל ישר לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest