ואז מגיע השחר

אם האדם מרגיש את עצמו באור יום "לבן", ונדמה לו, שהכול נפלא בעבודה שלו, כאילו שהוא מבין הכול, מרגיש איך שמתקדם ברגש ובשׂכל שלו, מתפתח כמו בעולם הזה, זה לא נקרא התפתחות רוחנית. זו התפתחות באותו המישור של העולם שלנו. הוא יכול ללמוד את כל המאמרים ואת כל התיאוריה בעל פה, אבל זה לא נקרא התפתחות רוחנית.

ההתקדמות נעשית דווקא בכאלה מצבים, כאשר האדם מרגיש את עצמו מבולבל, מנותק, מרגיש פחד מכל המתרחש בעולם הזה, באותו המישור הגשמי, שבו הוא בינתיים קיים. כל פעם זה קורה באותה המדרגה שבה הוא נמצא כרגע. כמו שכתוב בתהילים, דוד המלך: "הסתרת פניך, הייתי נבהל". מצב כזה נקרא "חושך".

אבל דווקא בחושך האדם יכול לבדוק את עצמו, האם הוא מסוגל בחושך הזה להיות דבוק בבורא. הוא לא מבקש שהחושך ייעלם והכול יהיה ברור, מובן, רגוע, בביטחון. אלא הוא שמח שעכשיו בחושך הזה יש לו נחיצות חדה להידבק בבורא. הוא שמח ומודה על החושך הזה ורוצה להישאר בתוכו.

כי הוא בטוח, שאם עכשיו מעל לחושך הזה הוא יוכל לבקש להיות דבוק עם הבורא, אז זו תהיה צורה של השפעה, מפני שהיא לא מביאה שום תועלת ורווח לרצון לקבל שלו.

כאלה מצבים הבורא מכין לנו. לפעמים, כעבור 10- 20 שנה פתאום מתגלה איזה מכשול בדרך שלנו, שהוכן על ידי הבורא לפני עשרות שנים. כי זה נובע בהתאם לתוכנית הארוכה של הבריאה. ואותן ההפרעות, שסיבתן אינה נראית לעינינו, נובעות מתוך ה"רשימות" שלנו, מהגלגולים הקודמים.

התגברות אמיתית היא בזה, שתהיה גבורה לפנות עם תפילה, עם בקשה, הסכמה להישאר בחושך, כדי להחזיק בתוכו בדבקות עם הבורא. בתוך החושך השחור אנחנו מצהירים, "אין עוד מלבדו", ולא מבקשים להסיר את ההסתרה, אלא רוצים לעלות מעליה ב"אמונה למעלה מהדעת", לתת לנו כוח להמשיך כאילו שנמצאים באור היום.

באותו הרגע שבו אנחנו באמת מגיעים לכזה רצון, אנחנו יוצאים אל האור. הרצון הזה שלנו צריך להיות סופי ומוחלט, כדי שהבקשה שלנו באמת תהיה על החושך ולא על האור: רק על דבקות, רק על האפשרות לעשות נחת רוח לבורא, בחושך שמורגש על ידי האגו שלנו, כדי שהחושך הזה יהפוך לאור עבור הרצון להשפיע שלנו. ואז מגיע השחר… צריך להבין את זה טוב טוב, כי שיטת ההתקדמות היא דווקא כזאת.

מתוך ההכנה לשיעור, 04.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החיים מלאים בהפתעות
"אני ישנה וליבי ער…"
אל תפחד מגילוי הרע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest