התשלום על הסתימה

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הקבלה בטורונטו

שאלה: האם מצב הקבוצה משפיע על עבודת ההפצה?

תשובתי: אני לא נכנס לעניינים הפרטיים של הקבוצות שלנו. האדם בונה את עצמו בעצמו, ואני לא יכול לעשות זאת במקומו. מסדרים לו כל מיני קשיים, בלבולים, גורמים לו פתאום להרגיש גאווה או דברים אחרים. ייתכן שהוא מבין את הדרך ומתגבר על ההפרעות, וייתכן שלא.

אז אולי הוא לא יתקן את עצמו עכשיו, אלא נגיד, בעוד חמישים שנה. אני מתייחס לכך בסבלנות רבה. כל קבוצה תקבל את מה שמגיע לה, וכך גם כל אדם. אני זורע, אך התוצאות כבר אינן תלויות בי.

ודאי שמצב הקבוצה משפיע על עבודת ההפצה שלה. כל מה שהיה צריך להתבצע בשלב הנוכחי ולא התבצע, יחזור אלינו בבומרנג, ובעוצמה כפולה פי כמה וכמה. הרי הקבוצה קיבלה הזדמנות ולא השתמשה בה.

כל אחד מאיתנו אחראי על האחרים. מהמקום שלי בעץ החיים, אני חייב להעביר את האור הלאה, למי שנמצא מתחתיי. יוצאים ממני "צינורות" רבים, שבהם אני צריך להזרים את האור לאחרים. אך אם נוצרת אצלי איזושהי סתימה, הזרם נפסק. הוקצב לי פרק זמן מסוים (t) להעברת האור הזה, אך אני לא מילאתי את המשימה, ועכשיו כל האור שהיה צריך לזרום בצינורות שיוצאים ממני, תקוע ב"פקק" ואינו עובר הלאה.

ולכן אני מרגיש אותו ככוח שלילי, ואני חייב לשלם על כך. הרי לפי התוכנית הייתי צריך לפתוח את השסתום ולאפשר לאחרים להגיע לחיבור ולתיקון. אך במקום זה ביצעתי כל מיני חשבונות אישיים, התגאיתי, התחלתי להראות את השליטה שלי… כתוצאה מכך, אותו כוח הגאווה והשליטה יישבר על ידי אותו האור שתקוע אצלי ואינו יכול להמשיך לנוע הלאה. הלחץ שלו (P) ישפיע, ובסופו של דבר יפוצץ אותי.

התשלום על זה הוא מאוד גבוה. הרי אני מנעתי מאנשים רבים את הדרך והקשר אל האור. וכל אחד מהם, בתורו, היה צריך להעביר את האור הלאה. יכול להיות שהשארתי אלפי ומיליוני אנשים ללא אור.

וכך האדם לומד, אם לא בדרך הטובה, אז בדרך הרעה.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרגות הבחירה החופשית
פרטי וכללי
הגאווה מנתקת מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest