דף הבית / כלכלה / כסף / התשלום עבור החובות בשינוי העולם

התשלום עבור החובות בשינוי העולם

דעה (מיכאל דלגין, מנהל המכון לבעיות גלובליזציה, רוסיה, דוקטור למדעי הכלכלה): העולם כבר במשך כמה שנים על סף דיכאון, ובמוקדם או במאוחר זה יפרוץ. הסיבה היא שבשוק הגלובלי הוקמו מונופולים גלובליים ולפי החוקיות התחילו להירקב. בלתי אפשרי להבריא אותם בגלל שהשוק הוא גלובלי ואין תחרות חיצונית.

בגלל הריקבון שלהם הביקוש פחת, וגידול הביקוש היחיד האפשרי יכול להיות רק מצד המדינה. זאת אומרת, הזרמת כספים לכלכלה. וזה מוביל להגדלת חובות שכבר אי אפשר להחזיר. וכך הוא המצב בכל מקום, בארצות הברית, באיחוד האירופי, בסין.

הדרך הפשוטה ביותר לפתור את הבעיה היא מחיקת החובות האבודים. אבל זה יוביל לדיכאון גלובלי. שיטה אחרת לפתור את הבעיה היא דילול של החובות באינפלציה גבוהה. עם זאת, הצעדים הבאים של דיכוי האינפלציה הגבוהה גם ישליכו אותנו לדיכאון.

הערה: העולם נשמר באופן מלאכותי על מנת שלא יקרוס. אבל הזמן שהוקצב הוא רק לצורך הכנה למעבר של האנושות למערכת חברתית וכלכלית חדשה, שהיא האיזון בין כולם בכל המבנים החברתיים ובכל האנושות עם הטבע. מאחר שהאיזון הוא החוק הבסיסי של הטבע, אז למצב הזה הטבע יוביל אותנו בעזרת מכות או דרך מודעות.

ידיעות קודמות בנושא:
13 רעיונות להצלת העולם
אין לאף אחד סיכוי
המתכון ליציאה מהמשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest