דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התרשמויות ראשונות מחכמת הקבלה

התרשמויות ראשונות מחכמת הקבלה

שאלה: אני תלמיד חדש, כאשר אני מקשיב לך דבריך נשמעים כמו נחל הרים רענן, אבל כאשר אני מביט על ספר עב כרס, זה נהיה מפחיד. מה לעשות?

תשובתי: כאשר התחלתי לחפש מקורות קבליים, התרוצצתי בכל החנויות ולא יכולתי למצוא שום דבר. אחר כך הגעתי למקום שבו מצאתי את כל הספרים בחכמת הקבלה: "תלמוד עשר הספירות", כל הכרכים של ספר הזוהר, כתבי רמח"ל ואחרים. מיד קניתי הכול, מפני שהם לא היו בשום מקום אחר. כדי לרכוש את כתבי האר"י, נסעתי במיוחד לפרבר קטן של תל אביב, התקרבתי לגינה בחזית בית דפקתי על שער קטן, יצאה לקראתי זקנה, שאחרי שביררה מה רצוני, אמרה: "אני אסתכל, יכול להיות שנשאר עוד משהו". ביקשתי 15 כרכים של כתבי האר"י בשני סטים, אבל היא הוציאה לי רק סט אחד. זו הייתה אשתו של מקובל, שבזמן היותו בחיים הוציא לאור ספרים ולאחר פטירתו, ככל הנראה, השאיר לה מחסן גדול. באופן כזה אפשר היה לרכוש את כתבי המקובלים.

כאשר הבאתי את הספרים האלה הביתה והתחלתי לקרוא זה היה כמו רעם ביום בהיר, הם השפיעו עליי בצורה כל כך מלהיבה. אלה היו ההתרשמויות הראשונות שלי. לאחר מכן, כאשר אתה עורך הכרות עם חכמת הקבלה, אתה מרגיש עד כמה היא טובה בצורה אין- סופית ו"רוצה" לגלות לך את הבריאה הנצחית, השלווה והטובה.

שאלה: האם בזמנו כאשר פתחת את כתבי האר"י הבנת משהו?

תשובתי: למעשה באותו זמן לא ידעתי לקרוא עברית. היה לי חבר מקומי בגילי, הוא קרא בקול רם ואני ישבתי לידו והקשבתי ולמרות שלא הבנתי דבר, הייתה לי תחושה שזה הדבר העיקרי. זכרתי את מה ששמעתי ואיך שהוא עשיתי השוואה בתוכי. במחשבות נולדו כל מיני תמונות. חוויתי כל מיני רגשות, משהו לא מובן. כך קראנו הכול במשך ארבע-חמש שנים וכאשר הגעתי לרב"ש, כל זה קיבל מיד צורה אחרת לחלוטין.

מתוך שיעור וירטואלי, 20.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest