דף הבית / כנסים / התרופה היחידה לדיכאון

התרופה היחידה לדיכאון

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין.

שאלה: מה הקשר בין הדיכאון והטבע שלנו?

תשובתי: הדיכאון הוא הרגשת הריקנות בתוך הרצון: יש רצונות אך אין מילוי. זהו הביטוי הבולט ביותר של הטבע שלנו. הרי הבורא ברא רצון והרצון הזה שואף להתמלא. כולנו מהווים רצונות קטנים פרטיים בתוך הרצון הכללי שהבורא ברא, ולכן כולנו דורשים מילוי. כשהמילוי הזה אינו נמצא בפנים, נשאלת השאלה היכן הוא נמצא. אם הוא נמצא בקרבת מקום והרצון מרגיש שהוא נמצא קרוב אליו אך לא בתוכו, נוצר דיכאון.

אילו המילוי הזה לא היה קיים כלל, הדיכאון לא היה מורגש. מהיכן אני יודע איזו ריקנות יש בי? מהיכן האדם שחי אי שם באפריקה יודע שחסר לו מחשב נייד או מכונת כביסה? אך אם בתוך הראייה שלך, בתוך ההרגשה שלך, מופיע המילוי העתידי שיכול להיות בתוכך אך אינו בתוכך, נוצר הדיכאון.

אם כך, הדיכאון אינו מהווה סימן לחוסר התפתחות. להיפך, הוא מאפיין דווקא אנשים מפותחים. וככל שנתקדם יותר, הדיכאון יופיע יותר, מפני שהרצונות גדלים וגדלה ההכרה של היעדר המילוי. אנחנו רואים כיצד הדיכאון הולך ומתפשט בחברה האנושית במהלך 40 השנים האחרונות. היום הוא הבעיה מס' 1. מה גם שהבעיה הזאת כבר נחשבת למחלה. היא תלך ותגדל ואין דרך לרסן אותה.

בזמן הקרוב נצטרך להפוך את הסמים לחוקיים ולחלק אותם לכל אחד. נסכים לכל דבר רק כדי לא להרגיש את הדיכאון הזה. ובכל זאת לא נוכל להתמודד איתו. המצב יגיע לידי כך שהאדם יראה לפניו את הסם ולא יוכל לקחת אותו. מדוע? – מפני שהוא ירגיש שזאת אינה התשובה על השאלה שלו, זאת אינה התשובה לריקנות שלו.

המאבק בדיכאון הוא בעצם המאבק העיקרי של האדם עם הריקנות של עצמו. ודווקא הריקנות היא זו שמקדמת אותו. לכן לפי כמות המדוכאים ניתן לראות את המידה שבה האנושות מתקרבת להכרת הרע.

דבר לא יעזור לאדם, מלבד התכללות טוטאלית בחברה הנכונה. רק כך הוא יוכל לשים קץ לדיכאון. רק אם יקפוץ "קפיצת ראש" לתוך החברה, כמו לתוך מים. אין תרופה אחרת, רק השפעת הסביבה. ואז יופיע המילוי, שכמובן יחסל מייד את הדיכאון.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בלי הגזמות
רשות לגלות את חכמת הקבלה
תענוג מפוקפק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest