דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקרה היא לא הגבול

התקרה היא לא הגבול

בהקדמה לתלמוד עשר הספירות בעל הסולם מסביר שהכול תלוי במאמץ, אך לא סתם מאמץ. בגישתו ללימוד חכמת הקבלה, האדם עדיין אינו מתאר לעצמו מה זה העולם הרוחני. הוא סבור שהתענוגים הרוחניים יתגלו ברצונות האגואיסטיים שלו.

לכן, בהתחלה הוא משקיע מאמצים בפורמט רגיל, והוא גם אינו יכול אחרת. הוא מוכן להשקיע כוחות וידע שהצטבר, שׂכל ורגש, מבלי להבין שבדרך הזו ה"מטען" האישי שלו לא יעזור. כדי לצאת לעולם הרוחני, דרוש לנו כוח שמגיע מלמעלה. אך בהדרגה הלימוד והקבוצה עושים את שלהם, והאדם מתחיל להבין שכאן המערכת הרגילה אינה פועלת. בעבר הוא שמע על כך, אך עכשיו הוא מבין את זה הלכה למעשה, שעליו לגלות בתוך עצמו את כל הקווים של התמונה החדשה.

הוא מתייאש מהגישה ה"שׂכלית" וממשׂחק הרגשות. מסתבר שכל מה שיש אצלו, בכלל לא מתאים להתקדמות הרוחנית. כאן דרושים כלים חדשים שלא תמצא בתוכך, צריך לקבלם מלמעלה. כך האור שמגיע בזמן הלימוד משנה את האדם. אך הוא רואה את זה רק לפי התוצאות, לפי השינויים הפנימיים, ביחס השונה להשפעה.

המקובלים הסבירו לנו הכול, רק שאנחנו לא כל כך רוצים לבצע את זה. נדרש לא מעט שׂכל כדי להבין: השׂכל שלנו אינו מתאים לעולם הרוחני. אלפי שנים התפתחנו מדור לדור, וכל דור היה חכם יותר מקודמו. ואנחנו בעצמנו רואים כיצד ילדינו תופסים בקלות את כל מה שלנו לקח לתפוס בעמל רב. אנחנו צריכים להבין שכל התהליך הזה של הגדילה האגואיסטית מיועד כדי להביא את האדם למצב של אין מוצא, שלא יהיה לו יותר מה לקחת מהעולם הזה. אני מגיע למסקנה שכל מה שקיים אינו מספיק לי, וכך אני מגיע עד ה"תקרה", עד לסוף הדרך.

ויחד עם זה, אני משתוקק גבוה יותר, אני רוצה משהו ששוכב מעל לתקרה. ואז הנקודה שבלב מתחילה לדבר בתוכי. כיצד ניתן לעלות למקום שאליו היא קוראת לי? – את זה אינני יודע. מחכה לי שם רצון חדש, כלֵי קליטה חדשים לגמרי, רגש, לב ומוח חדשים. אך אותם עוד צריך לרכוש. לכן אני מגיע לחכמת הקבלה, לקבוצה ולמורה. כשאני משתמש בהם בצורה נכונה, אני מושך את המאור המחזיר למוטב, ורק הוא מוביל אותי אל המטרה. רגש, לב ומוח חדשים מותווים, נולדים, מתגלים בתוכי ואני מתחיל להסתכל על העולם באופן שונה. התמונה הישנה זזה הצידה ואת מקומה תופסת תמונה אחרת, וזהו העולם הבא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest