התקרבות פנימית

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 4.

שאלה: מה זה אומר, לבטל את עצמך כלפי השני?

תשובתי: ביטול זה כלפי זה וכניסה הדדית אחד כלפי השני, לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", צריכים להביא אותנו לקשר עם הבורא.

בזה אני לא סתם מבטל את עצמי והופך להיות אף אחד, אפס, אלא מבצע כאלה פעולות שעוזרות לי ליצור קשר עם החבר, כדי שהוא ייכנס בקלות למגע איתי. אני עושה כל מה שטוב לו, בזה שמבטל את האגו שלי ומאפשר בצורה טבעית ליצור איתי מגע.

לא חשוב לי אם הוא אגואיסט או לא. אני לא מבקר אותו, לא עורך שום בירורים כלפיו, אלא פשוט מבטל את עצמי בכך שמאפשר לו לבוא איתי במגע. אם הוא מגיע לאותו המצב, אז אני שמח שהפעולות שלי בביטול עצמי כלפיו הביאו אותנו להתקרבות, ואותו הדבר עם שאר האנשים.

אבל כאשר החבר בא במגע איתי, נוצר אצלי הצורך להתחיל לשתף עימו פעולה באופן הדדי. אני מרגיש איך הוא מתקרב אליי, איך הוא כביכול נכלל, נכנס למגע ואפילו קצת "מתלבש" בי.

עכשיו נוצרת אצלי האפשרות להתחיל לשתף עימו פעולה בצורה יותר פעילה. וכאן אני כבר צריך להדליק את ה"אנטי אגו" שלי, לא לדכא את האגו, אלא להפעיל אותו בכיוון ההפוך: מה החבר שלי היה רוצה ממני? לא סתם שאני אהיה לחלוטין נוח למגע, אלא נוח לשימוש וניצול: שהוא ישתמש בי וינצל אותי. ואז אני כבר מתחיל לגדול.

במילים אחרות, אני כבר פועל לא סתם לפי העיקרון "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", אלא עובד למען האחר כפי שהוא היה רוצה את זה ממני, כלומר משתמש באגו שלי ב"על מנת להשפיע". אני נכנס במגע עם החבר, עובד למען הרצונות שלו ונותן למימושם את כל היכולות שלי. זו כבר מיומנות גבוהה.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסוצ'י, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נתמוסס זה בזה
רוצה להתלבש בהשפעה? תמדוד!
לשחק שאני למטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest