דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקף לב קטן במלכות דאין סוף

התקף לב קטן במלכות דאין סוף

Laitman_2011-02-25_9278.jpg

שאלה: מהי העבודה בהסתר?

תשובתי: ב"מלכות דאין סוף" מתגלה מקום חשוך, כתם שחור. ואני צריך למלא את המקום הזה בגדלות האור, בגדלות הבורא.

מסביבו הכול אור, אבל בתמונה הזאת נתנו לי חושך כדי שאני אוסיף שם השפעה מצידי.

heb_o_rav_achana_2014-05-18_lesson_pic04

זה כביכול חלק קטן מהלב של האדם שלא עובד, מפני שמופרת בו זרימת הדם. ברפואה זה נקרא אוטם שריר (התקף לב). וממני רוצים שאני אסדיר את "מחזור הדם", בכך שאוסיף לשם את אור ההשפעה. כך מגלים לי חלקים אחד אחרי השני, כדי שאני אוסיף לשם אור.

מובן, שאני בעצמי לא אוכל לעשות את זה, מפני שאני לא המקור של האור, אבל אני יכול לבקש שיופיע שם אור של השפעה במקום אור של קבלה. ההסתרה נותנת לי כזאת הזדמנות.

לכן לא לראות במצבים של הסתרה, חושך, אי נעימות, עונש. העונש הוא דווקא להיפך, אם לא נותנים לי כאלה מצבים של הסתרות לא נעימות וסותמים אותי עם הרגשות טובות, בכך שהופכים אותי לבהמה שׂבעה שהתמלאה ולא זקוקה יותר לכלום ולא רוצה לשמוע שום דבר.

אין דבר יותר גרוע מזה. במצב כזה אני אשאר בדרגת בהמה, מפני שאני מקבל את כל המילויים ללא שום יכולת לגלות חסרונות ולהתקרב בעצמי לתיקון שלהם: לעשות משהו באופן עצמאי, להגיב בעצמי, להשתתף.

זה דומה למצב שבו מזמינים אותי לאיזו ועידה חשובה שמשתתפים בה מומחים חשובים ונותנים לי שם כבוד גדול, רק לא נותנים לי את זכות הדיבור. איך הייתי מרגיש? ואילו כאן בהסתרה נותנים לי אפשרות להגיב מצידי.

ואסור לשכוח, שאת כל האופנים, הגבולות וצורות ההסתרה צריך לברר רק כלפי הקבוצה. וכל יתר הדברים שייכים לדרגת בהמה: כל הבעיות שנכנסות למסגרות של אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות. כל זה לא שייך לחושך רוחני. חושך רוחני שייך רק לערבות בקבוצה.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עזרה שמבקשים בהסתר
צעדים ראשונים
טנגו: צעד קדימה ושניים אחורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest