חוות דעתו של ב. דָלִינְגֵר, Ph.D., פרופסור: ייעודו של האדם הוא לא בהסתגלות לסביבה, אלא בעשייה, ביצירה, בשינוי הסביבה. התפתחותה של המחשבה הפדגוגית מביאה לדימוי של כזאת פדגוגיה, שיוצרת תנאים להתפתחות האדם שבאדם. בית הספר צריך לדאוג לכך, שתמונת העולם שאותה רוכש התלמיד תהיה כוללת, שלמה ובעלת משמעות.
תגובתי: לעולם נעשה יותר ויותר ברור, שהחינוך הוא האמצעי היחיד לתיקון האדם והעולם שאותו הוא יוצר סביבו.
ידיעות קודמות בנושא:
פדגוגיה רב שכבתית
לימוד אינטגרלי בסגנון של כל אחד
יישור לאינטגרליות