דף הבית / כלכלה / כסף / התקדמות חסרת טעם וחסרת רחמים

התקדמות חסרת טעם וחסרת רחמים

מחקר: לקראת שנות השישים של המאה העשרים, החברה המערבית השיגה רמת צריכה גבוהה, ולאנשים נהיה מובן, שהכסף הוא לא המדד העיקרי של האושר.

כך נולד הרעיון של איכות רב ממדית של החיים, שנקבע בנוסף להכנסה, על ידי ביטחון, נגישות לידע, התפתחות הרפואה, הארכת תוחלת החיים, תנאים אקולוגיים, וכולי.

אבל איך לקשור יחד את המדדים השונים הללו? מדענים הציעו לעבור ממדדים אובייקטיביים למדדים סובייקטיביים, שנמדדים על ידי משאל של דעת הקהל. אבל הם תלויים במדידת המצב שלי ביחס למצב של השכן, ולכן יוצא, שאלה שלא חיים ליד עשירים, הם יותר מאושרים.

מנקודת מבט סובייקטיבית, איכות החיים של אנשים במשך אלפי השנים האחרונות לא גדלה, אלה ירדה, מפני שהתפלגות האוכלוסייה לפי רמת הצריכה במצרים העתיקה או בצרפת של ימי הביניים הייתה נמוכה מאשר עכשיו.

כלומר, מנקודת מבט סובייקטיבית לא קיימת שום התקדמות. יתרה מזה, התפשטות של חידושים גורמת לאי שוויון ברמת הצריכה, חוסר שביעות רצון ועימותים.

ההתקדמות (קידמה), במקום להעלות את איכות החיים, מורידה אותה בגלל חוסר השוויון הגדל, ואילו הקיפאון, להיפך, תורם ליציבות החברה. התפתחות, זה תהליך חסר טעם, הדומה לכלב שרודף אחר זנבו, שלא מייצר שום דבר חוץ מקנאה וייסורים.

תגובתי: אנחנו לא מסוגלים לעצור את ה"התקדמות", התפקיד שלה הוא להביא אותנו להבנת חוסר המשמעות של הקיום שלנו, כדי לגלות את הבורא, בזה שנשאל את השאלה על משמעות החיים.

ידיעות קודמות בנושא:
אי שוויון חברתי הופך את האנשים לאומללים
לספור את האושר, לא את הכסף!
שורש כל הצרות: חוסר השוויון בהכנסות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest