דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התערבות של "אור ישר" ו"אור חוזר"

התערבות של "אור ישר" ו"אור חוזר"

שאלה: איך מתרחש החיבור של "אור ישר" ו"אור חוזר"?

תשובתי: בזמן החיבור של "אור ישר" ו"אור חוזר", כל ספירה נכנסת לכל הספירות, בדומה להתערבות של גלים, שהרבה גלים מתלבשים זה על זה. ועל ידי זה אנחנו חודרים עמוק פנימה לתוך מחשבת הבריאה, לתוך הבורא, בכך שמשיגים את הרצון ההתחלתי שלו, שממנו יצאו גם התלבשות הגלים וגם הספירות הנפרדות.

בכך שאתה הולך מהפרט אל הכלל, אתה מעמיק לתוך ההתכללות העליונה הזאת ומשיג את מחשבתו, את הכוונה כלפי הנבראים. ועל ידי זה שאתה משיג את פעולתו, אתה בעצמך הופך להיות כזה.

"אור ישר" ו"אור חוזר", זו העבודה שלך ביחס לאחרים. "תשע ספירות דאור ישר" שמגיעות ל"מלכות" שלך, נובעות מההתכללות שלך בסביבה. אחרת, לא היית יכול לגלות את ה"אור הישר". אתה מגלה אותו רק עם אתה נמצא בקשר עם הקבוצה.

אבל להתחבר עם הסביבה ולגלות את האור הישר בתוכה אתה הצלחת הודות לכך, שעשית "צמצום" על הרצון שלך.

בהתחלה אתה צריך להשיג מצב שבו אתה רוצה להתחבר עם הסביבה ומגלה בתוכך את הרע, את הרצון לנצל את כולם. אתה מתפלל כדי לקבל רצון טוב, ולאחר מאמצים רבים מקבל את כוח ה"צמצום", בכך שמנטרל את האגו שלך ביחס לאחרים. אחר כך, אתה מבקש שיתנו לך כוח כדי להשפיע לאחרים. אתה מתחיל לגלות שקיים ביניכם קשר.

בקשר הזה בינך לבין האחרים, אתה מתחיל לגלות את ה"אור ישר" שמאיר לך משם. מכיוון שהרצון שלך נמצא תחת "צמצום", האור יכול להאיר לך. הוא מאיר לך במידת ה"צמצום", עד כמה אתה יכול לא לקבל תענוג אגואיסטי מהקשר הזה, מהחום והאהבה של האחרים, מהשותפות שלהם.

ועכשיו, מעל ל"צמצום" הזה אתה צריך לבנות "מסך" שקובע איך אתה תתנהג עם החברים, ואיך דרכם אתה תשפיע לבורא, ל"כתר". כך אתה מפתח את מערכת התשובה שלך לבורא, המערכת של "אור חוזר".

הגלים של "אור ישר" באים אליך מלמעלה, ואילו ה"אור חוזר" עולה ממטה למעלה ומתלבש על ה"אור ישר" כמו גלים מעורבבים, בכך שמשלים אותו. מה גם, שכל גל מקבל את הצורה המיוחדת שלו, בכך שעובר דרך חריץ מיוחד, דרך רצון. יוצא, שאתה עם כל הרצונות שלך נכלל בכל התכונות והרצונות של כל השאר. וכאשר, בסופו של דבר, אתה משיג את ה"כתר", אז בזה אתה יוצר מעצמך הידמות קטנה לבורא. זה נקרא "אור חוזר". ושם, ב"כתר", אתה והוא מתדבקים זה בזה.

אבל, כל זה מתבטא תחילה בקשר עם האחרים, אחרת אתה לא תרגיש לא את ה"אור ישר" ולא את ה"אור חוזר". אנחנו לא מסוגלים לפעול ביחס לבורא. אנחנו פועלים בתוך הרצון הכללי השבור, בכך שמשתוקקים להתאחד איתו, להתכלל בו.

אין לנו מקום אחר לפעולה, חוץ מהרצונות השבורים שמצטיירים לנו בתור חברה. הבורא, זה התכללות של כל הרצונות האלה, המקור הנסתר שמנהל אותנו. והתפקיד שלנו הוא להגיב על ההנהגה שלו ולבוא אליו, ואז הוא יתגלה. כלומר, כל העבודה היא לחדור אל תוך הרצונות הזרים.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 02.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך לחדור לתוך רצון זר?
בעבודה הרוחנית כולם שווים
בשדה הכוח של החסדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest