דף הבית / חינוך, ילדים / התעניינות באינטגרציה

התעניינות באינטגרציה

שאלה: אני מוזמן כפסיכולוג לערוצי טלוויזיה ברחבי רוסיה, שם אני מספר על שיטת ההוראה והחינוך האינטגרלית.

אחד מחבריי הוותיקים ראה תוכנית כזאת והגיב בצורה שלילית, גסה ביותר בנוגע לשיטה הזאת. אני נפגעתי בצורה כואבת מאוד. כיצד עליי להתייחס לזה? הרי אם אני אפגע כל כך, זה יראה כמו קיצוניות. כיצד לדבר עם אנשים, שמתוך פחד או מתוך בורות מגיבים כך?

תשובתי: אתה חי במדינה ענקית, עם המון בעיות מיוחדות, שאני מקווה שבהדרגה אתה תוכל לפתור אותן. מדינתנו קטנה עם בעיות קטנות, אבל גם הן עמוקות ביותר. והעם שלנו, אני הייתי אומר, יותר עקשן מהעם שלך.

אבל כתוצאה מהחינוך האינטגרלי שאנחנו מתחילים להעביר דרך המערכת של הערבות ההדדית לכל שכבות החברה, בעזרת הדיונים ב"שולחנות עגולים", בשיתוף פעולה עם המועצות המקומיות, עם ארגונים כלשהם, מראים להם כיצד אפשר לשתף פעולה, להצליח בעבודה עם ילדים, להוריד את רמת הפשע בקרב בני הנוער, את האלימות בבתי הספר וכן הלאה, אנחנו הגענו למצב שמזמינים אותנו לחוגי ממשלה חשובים שמעוניינים בנו.

למשל, נערכה אצלנו פעולת "אלף שולחנות עגולים". באותו היום בכל רחבי הארץ מתקיימים אלף שולחנות עגולים. מכל המקומות ישודרו הדיונים על הבעיות שנוגעות לעם, למדינה, לממשלה, למגורים, למחירים, ליוקר המחיה, לחינוך הילדים, לפגיעה בנשים וכן הלאה.

ואנחנו כבר לא פועלים כיוזמי הפעולות האלה, אלא ארגונים שונים לגמרי מבקשים מאיתנו לקיים אותן במקומנו. אנחנו משמשים רק בתפקיד המדריכים.

הדבר היחיד שאנחנו חוששים ומתרחקים ממנו, הוא המפלגות הפוליטיות. אנחנו משתדלים להתרחק מהן, מפרסמים את עצמנו בצורה ברורה שאנחנו לא שייכים לשום תנועה פוליטית מסוימת או אפילו חברתית.

אנחנו רק בעד חיבור, בעד אינטגרציה חברתית, בתנאים שווים, תוך שמירה על כל ההרגלים הפרטיים, הדתיים והאחרים, שנשארים באדם.

ואחר כך אנחנו רואים שאפילו ההבדלים האישיים האלה והאחרים פתאום מתאזנים. האנשים נמשכים עד כדי כך לאינטגרציה, והם רואים בה עלייה לדרגת הקיום הבאה, עד שלא שמים לב להבדלים האלה. כל ההבדלים מתחילים להיעלם כמו בערפל, והאדם מרגיש שזהותו הלאומית, הדתית, ואפילו החברתית שקודם בלטה בו, נעלמת בשקט כדבר חסר משמעות.

לפי דעתי, בקרוב אנחנו נראה הופעת סוג חדש של אנשים, שבנוסף לדרגת ה"חי", כלומר, לקיום ברמה הרגילה של הצריכה הנבונה, המכובדת, המספקת, הבריאה לגוף, מתעניינים גם באינטגרציה.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 05.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צרכים שונים, פיתרון אחד
יש טענות? בואו נברר!
הסברת רעיון החינוך האינטגרלי

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/qyXWu

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest