דף הבית / משבר עולמי / התענוג האמיתי – בהשפעה

התענוג האמיתי – בהשפעה

laitman_2009-07-30_1973_us_70.jpg

הבורא רוצה, שהנברא יהפוך להיות דומה לו – כזה נצחי ומושלם, ולכן בעזרת השבירה, מחדיר את תכונת ההשפעה שלו לתוך תכונת הקבלה של הנברא. הודות לשבירה הזאת בעולם העליון, אנחנו נולדים בעולם שלנו כאגואיסטים קטנים, אבל בתהליך של התפתחותנו, מתחילה להתגלות תכונת ההשפעה.

דווקא בדורנו, שבו אנו מגיעים לאגו המקסימאלי, אנחנו מגלים את הריקנות שבו, שוקעים בדיכאונות, וכמו קרן אור בממלכת החושך, מגלים פתח לעולם העליון!

הרצון החדש הזה מושך אותנו לאן שהוא ונותן לנו תקווה. בדורנו הרבה אנשים כבר מרגישים את התוספת הזאת לאגואיזם הרגיל שלהם, שפיתח אותנו לאורך כל אלפי השנים האלה. בדורות הקודמים הניצוץ הקטן הזה, "הנקודה שבלב", נבט של הכוונה האלטרואיסטית, התעורר באנשים מיוחדים, נבחרים, שנהפכו למקובלים. אולם בימינו מיליוני אנשים כבר מרגישים את התכונה החדשה הזאת, שמתעוררת בתוכם. היא דוחפת אותם קדימה ודורשת את מימושה – כמו שלפני כן דחף אותנו קדימה האגו, שעכשיו כבר לא רואה, אחרי מה כדאי עוד לרדוף בעולם הזה.

הרצון החדש הזה מתחיל מהשאלה:"מה הטעם בחיי?" כי אנחנו חשים את הריקנות ורואים, שכבר בלתי אפשרי לקבל מילוי אגואיסטי. אבל לשאלה הזאת: "ממה ליהנות?" יש גם צד אחר, המימוש המנוגד שלה: "למי להנות?" – האדם מתחיל כבר להרגיש צורך בנתינה. הוא מרגיש, שיכול למצוא בה מילוי אמיתי!

מתוך הכנה לשיעור, 30.10.2009

ידיעות קודמות בנושא:
רחוב עם תנועה חד סטרית
התחנה הבאה – גמר התיקון
האגואיזם הגיע לקו אדום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest