דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התעוררות הנקודה שבלב

התעוררות הנקודה שבלב

הערה: נכון לעכשיו מתעוררת באנשים יותר ויותר הנקודה שבלב. היה נדמה שכל התענוגים של העולם הזה עם הטכנולוגיות החדישות מונחים לפנינו, אבל האדם לא מצליח להירגע.

תגובתי: האדם רוצה לדעת מה עומד מאחורי כל הטכנולוגיות. בכל זאת לחיים יש התחלה וסוף, ובנוסף הם גם לא מובנים. אנחנו מתחילים להרהר בקשר למי שמנהל אותנו, לשם מה וכיצד, מה מתרחש איתנו בחיים האלה, היכן נמצאות הסיבות לתופעות הללו.

האדם צריך לדעת את זה. הוא לא יכול כל הזמן לסובב מבלי לחשוב ולדעת איזה "כפתורים". הוא רוצה להבין מעט יותר. כזה חוסר תקוה, חוסר הבנת החיים, חוסר ניהול מוחלט מצידו, בהחלט מדאיגים אותו. תראו, באיזו מהירות מתפשט היום וירוס הקורונה. כל העולם יעמוד עכשיו על "רגליים אחוריות". ומה הם יכולים לעשות? כלום! ומיהו האדם? מי הם בני האדם? אפשר לעשות איתם הכול.

לכן היינו רוצים לדעת, תחת איזה כוח אנחנו נמצאים, איזו מערכת מנהלת אותנו,  מה נוכל לעשות עם עצמנו, עם החיים. כל הדברים הבלתי נשלטים הללו, כגון ווירוסים, הרי געש, הוריקנים, מעוררים את האדם. אנחנו רואים, שבטבע הכול מתרחש לפי חוקים מסויימים. מה הם החוקים של החיים שלנו? אנחנו רוצים לדעת את הנוסחה הזאת! נראה שבהכרח יש איזה פרמטר שאותו נוכל להחליף בצורה כלשהי, ובעזרתו להשפיע על הגורל שלנו.

הערה: נניח, שאדם חי בצורה נורמלית, ופתאום מתעוררת בו הנקודה שבלב. המורה שלך, המקובל הגדול רב"ש במאמר "על ייסורים" כותב על כך בצורה די נוקשה.

"באותו זמן, שבו האדם מקבל בליבו חלקי של הנשמה הקדושה, שרוצה להשפיע, ואילו הרצון לקבל לא נותן לו כוח לצורך זה, אז גם הרצון לקבל אינו נהנה מהחיים, מפני שהרצון להשפיע אינו מניח לו.

כל יום הוא נותן להבין, שאלה אינם חיים, אם הוא חי כמו בהמה, שאין לה צרכים אחרים, פרט לתאוות של העולם הזה."

תגובתי: האדם ממלא את עצמו בכל מיני תענוגים קטנים בעולם הזה, פשוט כדי לא לשאול על דבר גדול יותר. כמו שנותנים לילד קטן משהו כדי להסב את תשומת ליבו מבעיות רציניות. כך אנחנו חיים.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest