דף הבית / כלכלה / כסף / התמוטטות שמתקדמת ללא הפסק

התמוטטות שמתקדמת ללא הפסק

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

מאמר דעה של יקטרינה קרבצ'נקו (עיתונאית רוסית):

דו"ח מיוחד של ה- OECD שפורסם ב 27.6.11, גורס כי אגואיזם לאומי מזיק לכלכלה הגלובלית.

הדו"ח מתריע על כך שמדינות ממעיטות בערכו של הסיכוי הממשי להתמוטטות כללית. סימנים להתמוטטות שכזו, ניתן לראות בגישתם של חלק מהמוסדות והארגונים הבינלאומיים. הם מנוהלים תחת כללים בירוקרטיים נוקשים, ומתוך גישה כללית שמעכבת את הניסיונות להתמודד עם המשבר הגלובלי.

הדו"ח סוקר את שקיעתם של המוסדות שמנסים לעסוק בפעילות משותפת, כמו: האו"ם, קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי. לטענת הכותבת, כדי לאחד כוחות בין מדינות שונות, צריכים להתרחש זעזועים מאוד חזקים, במיוחד על רקע ניגוד האינטרסים החריף בין עשרים המדינות המפותחות (ה-G20). מצב זה צפוי להימשך כל עוד מדינות אלו ימשיכו להתנהל תחת השפעת אגואיזם לאומי מפותח.

תגובתי: לא ניתן להתעלות מעל האגואיזם בעזרת הפעלת שיטות כוחניות כמו שניסו בברית המועצות (לשעבר), וגם לא, סתם על ידי מאמץ משותף.

על מנת לעשות זאת, חייבים את עזרתו של האור העליון שיצר את האגואיזם, כדי שיתקן את האגו, ויהפוך אותו לתכונת ההשפעה, לתכונת הפעולה ההדדית, לויתור הדדי.

הטבע יאלץ אותנו להגיע למצב כזה בהדרגה, ולא יניח לנו עד שנגיע למימוש של אהבת הזולת בינינו. חכמת הקבלה היא זו שתעזור לעורר את המאור המתקן, ותביא אותנו לבסוף להרמוניה כללית.

ידיעות קודמות בנושא:
להבין כיצד נבנית אידיאולוגיה של שינויים
חברים, הברית שלנו מצויינת…
גלובליזציה אגואיסטית אינה מרפאת את החברה ואת בני האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest