דף הבית / המשבר ופתרונו / התמוטטות העולם המערבי

התמוטטות העולם המערבי

דעה: הסדר העולמי הופך ליותר ויותר שברירי, ובשנת 2016 המשבר המערכתי רק ילך ויגדל. הגלובליזציה היא הסיבה העיקרית למשבר הכללי, כשההתמוטטות של המערב כבר קיבלה אופי בלתי הפיך. מרכזי הכוח העולמיים עסוקים בבנייה וחיזוק מבני ביטחון זמניים, שנועדו לרכך את המכה במקרה של קריסה חדה של העולם הקפיטליסטי.

המשבר העולמי הוא בעל אופי מערכתי. הכלכלה הגלובלית ומערכת היחסים הבינלאומיים הגיעו למבוי סתום. לפי חוק ההתמדה, התנועה לכיוון המוכר עדיין נמשכת, אבל כולם מבינים, שזוהי דרך לשום מקום.

המערב אף הוא כבר לא מאמין ביכולות שלו לאחד את האנושות. העוצמה הצבאית, הכלכלית והאידיאולוגית של ארה"ב ושל נאט"ו לא מספיקות לשמירה על מערכת פיננסית-כלכלית ופוליטית ביחסים הבינלאומיים.

מלחמות מקומיות כבר מתקיימות ומעורבות בהן מעצמות העל. הן אמנם לא יסלימו ויתפתחו למלחמת עולם שלישית, אך הן משמשות כאמצעי לשנות את הסדר העולמי.

בשנת 2016 יתחילו להתגלות הסתירות שהצטברו במערב ויתגברו הניגודים בין שני חלקי המערב, ארה"ב מול בריטניה והמדינות האירופאיות של האיחוד האירופאי.

בארה"ב שנת 2016 תהפוך לשנה פוליטית פנימית, כשלשלטון צועד בבטחה מועמד לא מערכתי, דונלד טראמפ – עוד סימפטום של חוסר רצון מצד האמריקאים להיות השליט העולמי.

תגובתי: אני סבור כי שנת 2016 תהפוך להיות לשנה של התפכחות האנושות – הכרה בחוסר הבנת העולם ותוכנית ההתפתחות שלו, לצד גילוי כללי שהעולם שלנו נמצא בחשכה.

כתוצאה מהתפתחות האגו בכל אדם וההתרחקות שלנו זה מזה, הגיעה האנושות להתנגדות למערכת הכללית של הטבע. ההתנגדות הזאת מזמינה את כוחות התיקון, שמתבטאים במלחמות ובאסונות טבע. אלו נועדו לדחוף את האדם לפתרון של בעיית ההתנגדות שלו למערכת הכללית של הטבע, כלומר יגרמו לו לחפש איך לעשות את החברה עצמה למקושרת בצורה גלובלית, בקשרים הדדיים טובים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest