דף הבית / המשבר ופתרונו / התמודדות עם קשיים ללא דת

התמודדות עם קשיים ללא דת

שאלה: בעבר השתמשו בדת כדי להסביר את הקשיים בחיים ולהרגיע אנשים, לתת להם תשובות, לתת תקווה, אם לא טוב עכשיו, אז יהיה טוב בעולם הבא, וכן הלאה. איך אנשים ללא דת מתמודדים עם קשיים בחיים?

תשובתי: תראה, ברגע שאתה נותן לאדם רגיל טלוויזיה, קולנוע, מחשב, כל מיני משחקים, ובילויים למיניהם, זה מתחיל למלא את המקום של דת. פעם אדם היה הולך למקום דתי, מתפלל, מדבר ואפילו עושה שם סעודות משותפות, חוגג כל מיני אירועים, היום זה לא כל כך נהוג בעם, מתרחקים מזה, אין חובה לשמור על חוקי הדת, וכך זה ימשיך ויהיה. אנחנו לא מרגישים צורך בדת, אנחנו מאוד מאוד מקפידים שעל כל מה שאנחנו עושים אנחנו רוצים לראות תוצאה. מהדת אנחנו לא רואים שום תוצאה מלבד רוגע פנימי קטן מאד וזהו. וזה כך גם במקרה של חיים ומוות. אם אני חושב על המוות שבטוח יבוא, אז יש לי איזושהי מחשבה שאם תרמתי משהו, עשיתי משהו לבית המקדש שלי, אז יהיה לי טוב. אם לא היה מוות, הדת לא הייתה קיימת. הכול נובע מתוך מצב שלא ידוע מה קורה אחרי הפטירה.

שאלה: לכל אורך הדורות הדת הייתה מקור לשנאה. במלחמות דת נלחמו אחד בשני, כבשו אחד את השני, רצחו אחד השני. אז אולי בתהליך המעבר לחילוניות יש טוב?

תשובתי: הכול זמני, פעם יש גלים לכאן, ופעם גלים לשם. האנושות לא יודעת מה היא עושה. הכול מתקדם לכך שכולם יעמדו מול השאלות מי אנחנו, בשביל מה אנחנו חיים ולאן אנחנו מתקדמים? ונצטרך לענות עליהן, אחרת מלכתחילה אין טעם לחיות, כמו שזה מתחיל לקרות עכשיו בדור הצעיר.

 

מתוך ישיבת כתבים, 23.12.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest