דף הבית / התכונות של האגו מתגלות באנושות

התכונות של האגו מתגלות באנושות

הערה: מורגש כאב גדול באנשים, לנוכח הכישלון שלנו במאבק במגיפה, מיליון אנשים כבר נפטרו 30 מיליון נדבקו, נראה שאין מה לדבר על איחוד, על חיבור, יש כאוס שלם. מתגלה שנאה שלא הייתה קודם. אפשר לראות מה קורה בטורקיה, ברוסיה, בבלארוס, מה קורה באמריקה, איך אנשים משפילים אחד את השני, המועמדים כל כך לא ראויים ומיליונים הולכים אחרי המנהיגים האלה.

תגובתי: טוב, העולם הדרדר לגמרי.

שאלה: ומה קורה בישראל? לא יכולים לקבל החלטות בסיסיות, יש לי הרגשה שלא מצליחים להושיב אותנו בבתים, הנגיף הזה לא הצליח להפחיד אותנו.

תשובתי: לא. פשוט יש רק טענות הדדיות על כל דבר ודבר.

שאלה: הזה מדהים, איך אפשר לעבוד איתו?

תשובתי: זה השלב הבא הדרגה הבאה של האגו. העובדה שאני מקדיש פחות ופחות תשומת לב לתוצאות שכביכול מאיימות עלי, ואחרים שמאיימים, זה לא משנה, אני לא מרגיש את זה, מה אני יכול לעשות.

שאלה: אין שום אחריות, יש בלגאן בין העמים, זה מה שקורה גם באמריקה.

תשובתי: זה כמו שאתה יכול להגיד לילד מה שאתה רוצה והוא יתעקש על שלו וזהו.

הערה: אין לי הרגשה שזה יחזור אלי כבומרנג.

תשובתי: לא אתה לא יכול לראות את זה.

שאלה: אז מה לעשות?

תשובתי: כלום, אין מה לעשות. אלה התכונות של האגו שהולכות ומתגלות בהדרגה בכל האנושות.

שאלה: אז מה, יש פה רק שיטה אחת? אחרי הווירוס הזה יבוא עוד וירוס, ועוד וירוס יותר ויותר חזק?

תשובתי: לאט לאט, עד שבסופו של דבר נגיד "די".

שאלה: זאת אומרת צריך להיות פה סוג של מהפך בשכל או מהפך בלב?

תשובתי: מה שלא עושה השכל עושה הזמן, כך כתוב בתורה. זאת אומרת, מכה אחרי מכה, אחרי מכה, משהו בכל זאת חודר לשכל, לנשמה, להרגלים לכל דבר ודבר. וזה עוזר לאדם קצת להשתנות, לתפוס את התמונה בזווית אחרת, אבל זה לוקח זמן.

שאלה: אפשר לדעת כמה זמן זה ייקח פחות או יותר אפילו?

תשובתי: לא. זה תלוי בתגובה שלנו, אנחנו משתדלים להאיץ את התהליך של הכרת הרע, להבין למה זה קורה. זה קורה כדי שהאנושות תגיד לאגו זהו אתה לא שולט בי יותר, אני מתנתקת ממך, זה אתה וזה אני.

הערה: זו נקודה משמעותית מאוד.

תגובתי: אתה מתחיל להבין איך להגיע לנקודה שבה אתה מכיר בכך שהאגו כל הזמן מנהל אותך. אני קם בבוקר ומרגיש שהוא מנהל אותי "קום, לך לפה, לך לשם, תעשה את זה, תעשה את זה, תעשה כך וכך וכך וכך" זאת אומרת הוא כל הזמן, כל הזמן פוקד עלי, שולט בי.

שאלה: אבל אתה אומר שזה הטבע שלי האגואיזם?

תשובתי: אבל אנחנו יכולים להסתכל על הטבע הזה מהצד, רק אם נצליח למשוך על עצמינו כוח אחר שהפוך לו. ולכן אני קצת כך מתמהמה אבל הייתי רוצה להתנתק ממנו. תרביץ לימנים תרביץ לשמאלנים, מה ההבדל? זה אותו אגו הוא רק מתבטא אחרת.

שאלה: זאת אומרת יש לי טבע אגואיסטי ואני חייב לרכוש טבע אחר?

תשובתי: אנחנו צריכים להתעלות מעל הטבע הזה, שלא יהיה ימין ולא שמאל, שלא יהיה כלום. פשוט שהטבע הגשמי שלנו לא ישלוט בנו, כי אנחנו כבר לא יכולים להמשיך לחיות כך.

שאלה: אתה ואני יכולים לדבר על האגואיזם ועל האדם, על העובדה שאגואיזם מסובב אותנו, הופך אותנו, דוחף אותנו, ובעיקרון הוא דוחף אותנו לתהום. האם אדם רגיל יכול לחשוב כך?

תשובתי: אם אתה כל הזמן מסביר לו את זה בסופו של דבר הוא יכול. מצד אחד הסבר, ומצד שני מכות גורל. ההסברים צריכים להיות לנגד עיניו כל הזמן. הוא לא ראה אותם קודם, לא קרא אותם, אבל יגיע הזמן, הוא יקבל מכה ופתאום יראה וישמע את ההסבר, או שהוא יתחיל לחפש בטירוף "מה עלי לעשות?! איך להיפטר מהבעיה?!" ואז הוא מתחיל לראות, להקשיב.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם הרב מיכאל לייטמן", 01.10.20

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest