דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התיקון הוא רק בעלייה

התיקון הוא רק בעלייה

ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, סעיף 210:

"אמנם אם מחברים זו"ן למטה, אז יכול הס"א לקבל את השפע. וע"כ נפרדים או"א למעלה, ומפסיקים את הזיווג שלהם."

ב"כלים" שלנו נכללות כל האבחנות שאופייניות ל"מלכות דאין סוף". ובעבודה שלנו אנחנו צריכים לתת הגבלות, באילו "כלים" להשתמש ובאילו "כלים" לא להשתמש. אי אפשר להיפטר ממשהו שבתוכי, "לחתוך" משהו מתוכי, אבל אני מחליט למי לתת חשיבות במגע עם הבורא, עם ההשפעה. כדי לגלות אותו, כל פעם צריך לעשות בירור: איפה אני עושה "צמצום" ואיפה אני כבר עובד עם ה"מסכים".

כאשר הזו"ן מאיר, נוצרת סכנה, כי זו דוגמה איך שתי תכונות יכולות להיות מחוברות ביניהן יחד, אמנם שהן מנוגדות לפי הטבע. ככלל, החיבור של זו"ן למטה יכול להקנות לסיטרא אחרא כוחות לחיבור. לכן לזעיר אנפין ונוקבא אסור להתחבר יחד למטה. החיבור אפשרי רק אם הם עולים לעליון.

תמיד התיקונים שלנו נעשים בעליון: אנחנו נכללים בו והוא נותן לנו "תבנית" נכונה. אני יכול להתנהג בצורה נכונה, מופתית, ללא טעויות, אם אני אמצא את עצמי במקום כזה שבו מסודרים כל התנאים הנחוצים לזה. למשל, אני בא לאיזו מסיבה שבה הגברים והנשים יושבים משני צידי השולחן ולא מתערבבים ביניהם בזמן שמתקשרים ביניהם.

זה מייד מכניס אותי לאיזו תבנית, למסגרות מסוימות, שמרחיקה אותי מכל מיני "בלבולים": אני משתתף בשיחות עסקיות ולא מסיח את דעתי, במקרה הזה, לאיזה שהם כיוונים בעייתיים. כך המקום עצמו מעצב תבנית נכונה ושומר עליי.

נחזור לזו"ן: ה"כלים" התחתונים שלו, זו כל ה"קליפה". ולכן למטה בהם לא יכולות להיות מדידות מיוחדות ומדויקות שמאפשרות להתחבר בירידתם למטה. החיבור יכול להיות רק למעלה, כאשר הם נמצאים ב"פרצוף" של ההורים, באו"א.

אז איך זו"ן ירדו אל הנשמות כדי להשפיע להם אורות? – זו"ן באמת יורדים ומשפיעים, כדי להעלות נשמות יחד איתו. למטה, במקום שבו נמצא הכלי הפגום, אף פעם אין תיקונים. כזה הוא החוק – כל התיקונים הם רק בעלייה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, "הקדמת ספר הזוהר", 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בין החיים והמוות
אבא ואימא עליונים המבינים אותנו
כותל המחבר אותנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest