דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התחל-הפסק, התחל-הפסק

התחל-הפסק, התחל-הפסק

הרוחניות פועלת בצורה ספרתית (דיסקרטית), בתיבות בודדות, דחפים (אימפולסים): התחל-הפסק, התחל-הפסק. לא יכול להיות אחרת אם אנחנו צריכים להגיע להחלטות.

המערכת עצמה היא אינטגרלית, אנלוגית, שבה ההתחלה והסוף כל הזמן שווים: הכול נמצא במנוחה ובאיזון, והאור אין סוף ממלא את הכול.

אבל אם מדברים עליי עצמי, שנמצא לאחר השבירה ובתהליך של התיקונים, אז אני חותך שכבה אחר שכבה של הרצון כדי לעבוד איתן. לכן ההתקדמות שלי היא ספרתית, בתיבות, בפעולות בדידות וחתוכות, כמו שנאמר: "פרוטה ופרוטה מצטברת לחשבון גדול". אבל החשבון הסופי הוא עגול, אנלוגי.

2014-05-19_rav_bs-pticha_lesson_pic01

לכן החשבון הוא אינטגרלי, שעושים חיבור מאפס ועד 600,000 נשמות, אבל בסופו של דבר יוצא סכום אינטגרלי מאפס עד 600,000, ששווה לאין סוף. על ידי התכללות הדדית אנחנו מגיעים למצב שהסכום של האבחנות הבדידות הופך לאין סוף על ידי ההשתתפות של "לב האבן" שמשלים את כל התיקונים לעיגול.

אנחנו מסוגלים לעשות רק תיקונים מוגדרים ומוגבלים ואף פעם לא משיגים אין סוף, בכלל לא תופסים מה זה אין סוף. אבל בסוף מתגלה אור מיוחד "רב פעלים מקבציאל", "דמעות שנופלות לים הגדול" ובאופן כזה משלימים את כל חלקי ה"מלכות" שחסרים לה לעיגול השלם.

מתוך שיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה" של בעל הסולם, 19.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המערכת לא תסתדר בלעדיי
שתי מערכות הקשר שבבריאה: האנלוגית (העליונה) והספרתית (התחתונה)
הרוחניות – מערכת אינטגראלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest