דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התחייבות של השלטונות

התחייבות של השלטונות

שאלה: נוצרת אצלי התחושה, שאצלנו או שאין מושגים תואמים של הכלכלה, או שיש הבנה של כלכלה בלתי פורמלית, איפה שבאמת שולטת תקשורת פנים אל פנים, בנקים של עזרה הדדית.

תשובתי: לא, זה הכול מחלות גדילה. בבנקים האלה בכל מקרה יושבים אגואיסטים, והכול מחושב באופן אגואיסטי נטו.

תשימי לב, שהיום מדינות רבות חושבות על המצב העתידי של המדינות שלהם. תסתכלי על נשיא אמריקה שעושה במדינה שלו "מהפכה", בכך שמציע לתת לכל אזרח ביטוח רפואי מינימלי וכמו כן "צלחת של מרק".

כמה זה יעלה למדינה, זה לא חשוב. הם חייבים לספק לאנשים את המינימום ההכרחי לקיום ותנאים סוציאליים מינימליים. אדם צריך להיות בריא, שבע, לבוש, הוא צריך לדעת שיש לו את כל זה.

ודאי, אובמה מדבר על הצרכים הגשמיים של האדם, מבלי לכלול עוד מרכיב אחד, את החינוך האינטגרלי. אבל בכל זאת, הוא מגלה דאגה כלשהי בקשר לכל השאר.

במדינות רבות באירופה, במיוחד בשוויץ, נערך עכשיו דיון, כדי להעניק לכל אזרח קצבה מינימלית לצורך קיומו בסך אלפיים חמש מאות דולר. לא להרוויח, אלא פשוט לתת?! ומה הלאה? כלום. המדינה חייבת.

מה לעשות עם האזרחים האלה? נעלם הקשר של האדם עם הייצור, שאין בו צורך לאף אחד, הוא מתקפל. וגם באדם אין צורך לאף אחד, אבל הרי לא תזרוק אותו.

שאלה: אבל קיום, זה לא חיים. אלה דברים שונים.

תשובתי: העניין הוא, שהשלטונות יראו שכאן חסר עוד מרכיב אחד – החינוך האינטגרלי. כי יתחילו אצלם בעיות גדולות מאוד, מפני שמסביבם נמצאים אנשים ולא ירקות. או שהאליטה תצטרך לתת להם סמים קלים להרגעה, או שיתחילו בעיות גדולות: ריקבון חברתי, נמק, כמו בגוף שבו אין זרימה מחזורית של דם.

אם האדם לא עובד שנה, שנתיים, שלוש, הוא כבר לא יכול לחזור לעבוד. מתחילה התדרדרות מקצועית ומוסרית מלאה. האגו עובר לתוכנית אחרת: "אני לא עובד".

השלטונות אינם מבינים, שכאן הכרחי וחובה לתת לאדם מילוי פנימי. הם אינם מבינים שבטבע הכול פועל לפי חוק, לפי תוכנית, לפי כיוון למטרה: להביא את האדם להרמוניה, כבריאה הנעלה של הטבע. ואילו הם הולכים נגד הטבע, נכנסים לעימות עם האלוקים, עם הבורא, עם הטבע.

האדם הוא הפרי של כל הכוחות האלה! יש לו אפשרות יחידה להיכנס לשילוב אחד, להרמוניה, להשתוות עם הכוחות האלה. בזה ההצלה שלו.

מצד שני, דרך הבעיות שמופיעות, השלטונות בכל זאת יתחילו לראות ולשמוע קצת יותר. הייסורים עוזרים להכיר בקיום.

כמו כן, אם לכמות גדולה של בני אדם יצוצו רצונות והתעוררות פנימית לשילוב ולאיחוד, זה ישפיע על הכול. השפעה מלמטה למעלה עובדת עוד יותר חזק מאשר מלמעלה למטה, מפני שהכמות הופכת לאיכות.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אמצעי שמוביל להרמוניה של החברה
סוף הצמיחה הכלכלית
למנוע את הנסיגה של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest