דף הבית / התחושות העזות ביותר

התחושות העזות ביותר

 

שאלה: מדוע התחושות העזות ביותר בחיים, הן במסגרת מערכות יחסים?

תשובתי: זה באמת כך, מפני שבני האדם הם היצורים המפותחים ביותר בטבע, עם הפונקציה הפסיכולוגית הגבוהה ביותר, ולכן בקשר בינינו, אנחנו יכולים לאסוף ולהרכיב אוסף אינסופי של תחושות שונות, של קשרים הדדים וכדומה.
כאשר אנחנו משתפים פעולה עם בעלי חיים או עם ילדים קטנים, אנחנו נאלצים לרדת לדרגתם, כפי שמתנהגים מורים וגננות בגני הילדים, הם מדברים ונעים בדיוק כמו הילדים. כלפי הבהמות אנחנו יורדים נמוך עוד יותר, וכן הלאה כלפי דרגות ההתפתחות הנמוכות יותר.
היה לי מכר, גנן במקצועו, שדיבר עם צמחים, במלוא מובן המילה. הוא הרגיש אותם ואני בטוח שהם הרגישו אותו.
האדם יכול להשיג את דרגת ההתפתחות הגבוהה ביותר, ועוד יותר בזוג, עם אדם אחר. הם יכולים ביחד להגיע למצב שבו הם מתחילים להעלות זה את זה.
אנחנו יכולים להתחיל לשתף פעולה בינינו באופן הדדי, אך לא באופן אגואיסטי אלא באופן אלטרואיסטי, כלומר, אני ארגיש רק את רצונותיו של אדם אחר ואמלא אותם, והוא ירגיש וימלא את רצונותיי. באופן כזה כל אחד, כביכול יוצא מתוך עצמו ומתמקם בתוך האחר, ואנחנו מתחלפים ברצונות שלנו, בלבבות הפנימיים שלנו.
אם נעבוד כך בינינו בצורה הדדית, ביחד עם לימוד חכמת הקבלה, נוכל למשוך את הכוח העליון, את כוח ההשפעה, במקום כוח הקבלה הטמון בנו ונעלה בפועל לדרגת התודעה הבאה.
שאלה: אם היחסים בינינו משאירים בנו את ההתרשמויות העזות ביותר, זה אומר שגם הבעיות הגדולות ביותר נובעות מהם?
תשובתי: בוודאי. אם אנחנו לא יודעים כיצד להתייחס נכון זה לזה, יופיעו הבעיות הגדולות ביותר, אך אם נשתמש בהן בצורה הנכונה, נשיג את התוצאות הטובות ביותר.
מתוך שיעור וירטואלי, 11.06.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest