דף הבית / התוצאה האופטימלית של ההתפתחות האנושית

התוצאה האופטימלית של ההתפתחות האנושית

שאלה: העולם הפך להיות מקושר מאוד ושואף לאיזשהו מודל אחיד, עם זאת אנשים נשארו סגורים בתוך עצמם, בתוך המסורת שלהם, בתוך תפיסת העולם שלהם, מצד אחד העולם גלובלי, ומצד שני מה שמעניין כל פרט זו המשפחה שלו. כשאנחנו מנסים לדבר על כל מיני תפקידים גלובליים של האנושות, על האבולוציה, למה עלינו להגיע, האדם פשוט לא שומע את זה, מה הסיבה לכך?

תשובה: כי האגו שלנו גדל כל הזמן ולא מאפשר לנו להשתפר, אלא מאלץ אותנו להיות גרועים יותר וזה יימשך ככה עד שנגיע להכרת הרע של האגו, וניווכח שרק אותו עלינו לשנות.

שאלה: אנחנו כל הזמן מדברים על איחוד. האם אין סכנה שבגלל אחדות מופרזת יכולות להתפתח גזענות, שוביניזם, פונדמנטליזם, קנאות דתית?

תשובה: הכול אפשרי. על האדם לעבור על כל תכונותיו בוואריאציות חיוביות ושליליות על מנת לבחור את התכונה האופטימלית ביותר כתוצאה מהתפתחותנו נגיע לפתרון האופטימלי של "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: האם נוכל לומר שהאיזון בין קבלה להשפעה זו הצורה הבסיסית של תקשורת נכונה?

תשובה: לא, אני לא יכול להגיד ששוויון זה כמה שנתתי, כך אני מקבל. זה דומה יותר לתכונת סדום "שלי שלי, שלך שלך". תקשורת נכונה היא כשאני מרגיש מה חסר לאחר ומספק לו את זה. כלומר, אני מקבל את מה שהכרחי עבורי ואני נותן את כל השאר.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 21.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest