דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התועלת שבכל הרצונות

התועלת שבכל הרצונות

laitman_2009-03_8172_70.jpg

ממבט ראשון, לא כל התכונות שלי מועילות באותה המידה. מחלקן, הייתי נפטר בשמחה. אבל זה בגלל שטרם למדתי כיצד להשתמש בהן בצורה נכונה.

גם לאחר שהאדם ייתקן את עצמו לגמרי, הוא יישאר עם כל התכונות שעימהן הוא נולד. כל שניתן לעשות הוא להשתמש בהן באופן אחר ושונה – לטובה!

בכך מסתכמת שיטת התיקון – חכמת הקבלה. איננו הורסים את הבריאה. אסור למחוק, להשמיד, להשפיל את התכונות שלנו, כי האור הוא שברא אותן, ורק בכוחו לשנותן בצורה הנכונה.

במידת הגדילה הרוחנית, מתעוררים יותר ויותר רצונות ותכונות מכוערים – אבל גילוי זה גורם לשמחה, מפני שהוא מהווה הוכחה להתקדמותך, לכך שיש לך הכוחות לתקנם.

זוהי הבחירה החופשית – להאיץ "מראש" את תהליך התיקון, במקום לחכות למכות, שיגיעו לפי הצורך אם תפעל אחרת, ובכל זאת יחייבו ויכריחו אותך לתקן את עצמך "בעיתה".

כבר כעת אתה יכול להבין, לתפוס את המתרחש ולהשתמש באמצעים שעומדים לרשותך: המורה, הקבוצה והספרים ולמשוך את האור – את הכוח שיתקן אותך. אחרת יחייבו אותך לעשות זאת על ידי מכות.

כך או אחרת, בכל זאת תגיע לגמר התיקון. חכמת הקבלה רק מאפשרת לך להתקדם ללא "עזרתן" של מכות, להקדים את השוט המכה בך מאחור.

אך אם תוריד את המהירות אפילו במעט – תקבל מכה, שתואמת בדיוק את ההורדה בקצב התיקון. זו הסיבה היחידה לכל הייסורים בעולם.

רק גדלות המטרה מסוגלת לדחות, להמעיט בחשיבותם ולהזיז הצידה את כל הזמני והמתכלה. אז תבין פתאום: המטרה הזו כל כך נעלה, עד כי אפילו המכות אינן חשובות.

אתה תתעלה מעל האגואיזם שלך ותלמד להשתמש נכון בכל אחד מהרצונות שלך, בכך שתעשה חשבון כלפי מקסימום השפעה, ולא כלפי מינימום מכות. ואז בכלל תפסיק להרגיש אותן!

מתוך שיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 20.11.2009

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest