דף הבית / המשבר ופתרונו / התוכנית הסודית של המקובלים יוצאת לאור

התוכנית הסודית של המקובלים יוצאת לאור

שאלה: שמעתי, שהתוכנית של המקובלים היא הכנת העם לגילוי הכוח העליון, הבורא. אולי תספר לנו על התוכנית הזאת?

תשובתי: זאת לא תוכנית חסויה. אם היא שייכת לעם, ובסופו של דבר, לעולם כולו, אז כמובן שאין בה סודות. המקובלים כתבו על זמננו עוד מימי הנביאים.

נאמר, שכל הנבואות שייכות לימות המשיח (גמר התיקון), שבהם אנחנו נמצאים כעת. בעל הסולם מציין זאת במאמריו "עת לעשות", "מאמר לסיום הזוהר", ועוד.

התקופה הזו החלה עוד מהמאה ה- 16, מהאר"י הקדוש, שנקרא משיח בן יוסף, והוא החל את תהליך גמר התיקון. ממנו ואילך חכמת הקבלה החלה להתפתח על ידי הבעל שם טוב ותלמידיו.

כלומר, אנחנו לא נמצאים בתהליך שהחל לפני כמה ימים, אלא בתוך תוכנית המתממשת לאורך אלפי שנים, ובהדרגה מתקרבת לסיומה. החל מהמאה ה- 20, לאחר כתיבתם של "כתבי הדור האחרון" על ידי בעל הסולם, לאחר כל מה שנכתב על ידי הרב קוק והרב"ש, ניתן לומר שאנחנו בישורת האחרונה.

פעילותם של המקובלים בכל הדורות הייתה מכוונת לזמננו, בכדי שנתחיל לממש בפועל את התיקון בעם כולו, בקהל הרחב. זה בדיוק מה שאנחנו עוסקים בו.

ישנם סימנים ברורים שהגיעה העת לכך. עם ישראל חזר לארץ ישראל, אך בינתיים העם לא מתאים למשמעות האמיתית של המושג "עם ישראל", הארץ אינה מתאימה להגדרה של "ארץ ישראל" – כל זאת עלינו להשיג.

המקום הזה שבו אנו חיים בצורה של "כאילו", עם ישראל בארץ ישראל, נמצא תחת לחצים פנימיים וחיצוניים עצומים. אנחנו מבולבלים, מפולגים מבפנים להרבה זרמים, ולא יודעים מי אנחנו ומה תפקידנו.

עמנו מפולג להמון סיעות, מחנות, דעות ומפלגות. ישנם בינינו הרבה אנשים ששונאים את המדינה הזו – גם בקרב הערבים וגם בקרב היהודים עצמם. מצבנו מאוד רעוע, ובזמן האחרון אנחנו נמצאים בעימות מול כל העולם שנוטה נגדנו. ההתנגדות ליהודים והלחץ עליהם גדלים בכל המדינות.

יהודים רבים שנמצאים בחו"ל גם כן יוצאים נגד מדינת ישראל. למשל, מאחורי ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, שמביע עמדות אנטישמיות, עומדת קבוצה של כ- 20 יהודים התומכים בו ויוצאים עוד יותר נגד ישראל. ניתן לראות תופעה דומה ברחבי העולם.

יהודים שחיים בחו"ל חושבים להבטיח את עתידם בצורה כזו. אולם, ראינו כיצד זה נגמר בגרמניה לפני 70 שנה. אומות העולם לא אוהבים את ישראל ולא את היהודים, ללא תלות במלחמה בעזה.

לפיכך יש להסביר במה תלוי העתיד הטוב שלנו כמה שיותר מהר ובצורה אינטנסיבית. אם לדבר במונחי חכמת הקבלה, ניתן לומר שהדבר היחידי שחסר בעולמנו זה גילוי הבורא, הכוח הכללי ששולט על היקום כולו, על כולנו, העולם הקטן שלנו, האנושות ועם ישראל שבתוכה.

כל זה נמצא תחת שליטת הכוח האחד שנקרא "בורא" – בוא וראה, הרי אנחנו מסוגלים לגלותו. אנחנו מגלים אותו כאשר מתקרבים אליו, כלומר הופכים להיות דומים לו. במידת ההתקרבות אליו והתגלותו, אנחנו זוכים למצב הטוב המוחלט.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים. הכנת עם ישראל לקבל את האור", חלק 3, 20.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העתיד הטוב תלוי בגילוי של הכוח העליון
מי אנחנו – עָם או אוסף של פליטים?
איחוד העָם וחכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest