דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התגלות מעורפלת של הבורא

התגלות מעורפלת של הבורא

"ויקם את החצר סביב למשכן ולמזבח ויתן את מסך שער החצר ויכל משה את המלאכה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "פקודי", פרק מ', פסוק ל"ג).

הסתיימה בנייתו של הכלי הכללי שבו יכול להתגלות הבורא. הסתיימה ההכנה של האדם להשגת הבורא.

עכשיו נדרשת מאיתנו עבודה פנימית מיוחדת ליצירת כאלה תנאים, שבהם הכוח העליון יתגלה בתכונות הגשמיות כביכול של האדם.

"ויכס הענן את אהל מועד וכבוד יהוה מלא את המשכן: ולא יכל משה לבוא אל אהל מועד כח שכן עליו הענן וכבוד יהוה מלא את המשכן: ובהעלות הענן מעל המשכן יסעו בני ישראל בכל מסעיהם:

ואם לא יעלה הענן ולא יסעו עד יום העלתו: כי ענן יהוה על המשכן יומם ואש תהיה לילה בו לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם." (תורה, ספר "שמות", פרשת "פקודי", פרק מ', פסוקים ל"ד – ל"ח).

אם בוחנים את מה שנאמר בתורה דרך הדמויות של העולם שלנו, אז אפשר לעבור דרך מדבר סיני תוך שבועיים. אבל עָם ישראל נדד במדבר, ליתר דיוק עמד שם עִם המחנות 40 שנה. כך בצורה אלגורית מתוארת ההכנה של המקום לגילוי הבורא. ואם יש לנו רצון לגלות את הבורא, אז הוא מתגלה, אבל לא באופן חיצוני ברור.

העניין הוא, שמצד הרצונות שלנו ישנן כל מיני דרגות, דירוגים, התקרבויות למצב של השפעה ואהבה בקשר בינינו. ואף על פי שאיזה שהם רצונות שבנו השיגו את דרגת "משה", שאר הרצונות אינם נצמדים למצב הזה. לכן גם הופעתו של הבורא היא בינתיים מעורפלת.

הענן והאש, הם סימנים של הקווים ימין ושמאל. אש, זה גילוי, וענן זו הסתרה.

כאן מדובר על מצבים התחלתיים של ההתפתחות הרוחנית, אבל שכבר מובילים לקשר כולל. באדם כבר עוצב כלי (רצון מתוקן), והוא יודע, שבהמשך העבודה יתגלה בכלי הזה הכוח העליון. זהו שלב מאוד רציני בהתהוות הרוחנית שלנו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תמונת עולם אמיתית
חיפוש פנימי
בניית דמות רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest