דף הבית / חינוך, ילדים / התבנית החדשה של האדם

התבנית החדשה של האדם

laitman_2011-11-27_1709_w.jpg

שאלה: מה תפקידו של המדריך, של המנחה של הקבוצה של החינוך וההשכלה האינטגרליים?

תשובתי: ללמד תיאוריה הרבה יותר קל, מאשר לארגן את האנשים ולערוך איתם לימודים מעשיים, בכך שמביאים אותם למסקנות שאינן מושגות בפני עצמן. להיפך, אלה שלומדים לפי השיטה הזאת מוצאים וקובעים בעצמם את המסקנות האלה, ובאופן כללי, חווים את השיטה הזאת על עצמם, ממציאים שיטה של שינוי עצמי, כשהם פתאום מתחילים בעניין רב להרגיש, שהקבוצה מהווה אומן שמפסל מהם משהו חדש לחלוטין.

עם התפעלות בלתי צפויה לעצמם, הם תופסים עד כמה הם יכולים להשתנות. מה גם, שמה שהיה נדמה להם קודם בכלל לא הגיוני, פתאום הופך לרגיל ומה שהיה בלתי נתפס, פתאום נתפס ומתקבל על ידם בקלות רבה, ואפילו עם מה שהם לא הסכימו, פתאום נראה ונתפס אחרת.

כלומר, בראש ובראשונה הם מתחילים ללמוד את התפקיד של השפעת החברה על האדם. יחד עם זה כל אחד מהם די במפתיע מגלה לעצמו, עד כמה הוא תלוי לגמרי בסביבה, עד כמה הוא יכול לתמרן את עצמו הודות לסביבה.

אנחנו יכולים לחשוב שזה דומה לקורסי הרזיה, אלכוהוליסטים אנונימיים, מעשנים וכולי. לא, כאן מדובר לא על הפסקת הרגל כלשהו, אלא לעצב מעצמך אישיות אחרת לגמרי: לא "פרמוט" של עצמך באותו מפתח אגואיסטי, אלא לשוות לעצמך מבט שונה לחלוטין, טבע אחר, חוקי התנהגות אחרים והחלפה בין בני אדם.

לפעמים זה די לא נעים לאדם, לפחות מאוד מפתיע, מפני שהוא אפילו לא חשב שיכול בקלות כזאת לשנות את עצמו, בכך שמשתמש בסביבה.

והסביבה מוכנה לעזור לו בזה. ואם היא פועלת לפי שיטה מסוימת, שמסבירה לֵמה הם צריכים להפוך, אז מתרחש כזה שיתוף פעולה הדדי מדויק בקבוצה, כאשר הם משחקים יחד, והמשחק המשותף הזה, כמו בתיאטרון, מעצב מהם אנשים אחרים לגמרי, מה גם שאותו התפקיד שהם משחקים נשאר בתוכם.

כמובן, קיים כאן גם הרבה "אבל". השאלה היא, האם אותו התפקיד שהם מתחילים לשחק נשאר בהם לנצח, האם זה נכנס לתוכם כזיכרון קבוע במחשב? או שהתפקיד בתוכם הוא זמני ויכול להשתנות על ידי כל מיני תכונות, פונקציות, תפקידים אחרים? זה כבר תלוי בהכוונה של האדם והכוונה של הקבוצה, האם הקבוצות האלה ייהפכו לתמריץ של השפעה קבועה על האנשים.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 27.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדריך לעצמי
איך להפוך למורה אמיתי?
גישה מיוחדת לעיצוב הקבוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest