דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התאספנו כאן כדי להפוך לבני אדם

התאספנו כאן כדי להפוך לבני אדם

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

מתוך כתבי הרב"ש, "מטרת החברה": "אנחנו התאספנו כאן, כדי לתת יסוד לבנין חברה, לכל אלה המעוניינים ללכת בדרכו ובשיטתו של בעל הסולם, כדי לעלות לדרגת האדם ולא להישאר בבחינת בהמה".

אנחנו צריכים להוציא מהמאמר את העקרונות הבסיסיים הבאים:

  1. מהי הכוונה "להתאסף"?
  2. מהי "שיטתו של בעל הסולם"?
  3. מהי המשמעות של "דרגת האדם"?
  4. בשביל מה נוצר האדם: כדי ליהנות או להגיע ליראת השם?
  5. התנאי להשגת כל אלה, הוא השתוות הצורה עם הבורא.
  6. הרצון ליהנות כשלעצמו הוא אינו רע, זהו חומר הבריאה. יצר הרע נקרא חוסר הרצון שלנו לחיבור, לתיקון הנשמה השבורה לחלקים, הנשמות הפרטיות שלנו.
  7. איננו הורסים את האגו, אלה רק מתקנים את הכוונה לקבל לעצמנו לכוונה להשפיע לאחרים. זאת אומרת שברצון לקבל אנחנו תמיד הפוכים מהבורא, ובכוונה להשפיע אנחנו מתחברים עימו.
  8. חיבור עם הבורא הוא בהשתוות לצורתו. הכוונה להשפיע מושגת דרך העבודה בקבוצה, זאת מטרה הניתנת להשגה, חקירה ובדיקה, והרצון המשותף להשפעה, הוא הנשמה המשותפת שהבורא ממלא.
  9. כל המצב שלנו מורכב משני ניגודים ולפי ההתקדמות, המרחק ביניהם גדל. אני מגלה: א. את גודל השפלות העצמית שלי. ב.את גודל חשיבות המטרה.

את כל אלו עליי לאחד בנקודה אחת, ולהרגיש את השבירה במידה שאוכל להכריח את האור העליון לתקן אותי, וביני לבין אחרים תשרה השפעה. זה נקרא מתן תורה, תיקון האור. לאחר מכן מתגלה גם נותן התורה, ביחס המתוקן שלנו כלפי האחרים, בכלי הרוחני הכללי.

מתוך שיעור על כתבי הרב"ש, 16.5.2010

רשומות קודמות בנושא:
אל תפגר אחרי הרכבת שלנו!
לעלות ולהתקדם הלאה
קבוצת מקובלים – עיקרון ומשמעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest