דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השתלה הדרגתית של הבורא לתוך הנברא

השתלה הדרגתית של הבורא לתוך הנברא

laitman_2010-12-12_9534.jpg

כאשר עולים מלמטה למעלה בסולם הרוחני, אני כל הזמן מתחדש. אז במה שונה ה"אני-2" שלי מ- "אני-1"? בכך שאני משיג בין כל המדרגות האלה את הבורא, את היוצר שלי.

במדרגה הקודמת הייתי נמצא תחת השפעת כוחות מסוימים, וגם במדרגה החדשה. אך ההבדל בין המדרגות הוא בכך, שבמדרגה הקודמת היה לי "בורא-1", ובמדרגה החדשה יש לי "בורא-2". העלייה ממדרגה למדרגה היא בהשגת הבורא, ולא סתם בכך שאני משיג את עצמי. את עצמי אני משיג בצורה יותר פרימיטיבית אם אני עולה מלמטה למעלה. אך בנוסף לכך אני משיג את הבורא, אני מצרף אותו אליי.

כלומר, "נברא-2" שונה מ-"נברא-1" בכך שהוא מוסיף לעצמו את הבורא, את מהותו, ולכן הופך לאיש גדול, ל"אדם" ביחס למצבו הקודם, הוא נהייה דומה יותר לבורא.

יוצא, שההשגה הרוחנית אינה כרוכה בהוספת רגשות ושכל יותר גדולים, אלא היא איכותית. נוצרים "כלים" חדשים, רצונות שכל פעם מתחדשים ומתארגנים מחדש.

מפעם לפעם מבנה הבורא יותר ויותר חודר לתוך הנברא ומארגן אותו לפי דימוי אליו. משום כך אנחנו מתחילים לחשוב אחרת, להרגיש, לקבל החלטות אחרות, מסתכלים על העולם בצורה שונה. הכול משתנה בנו. החומר כביכול נשאר ללא שינוי, אמנם מקבל מידע חדש.

זוהי העלייה מלמטה למעלה. האדם כל פעם משתנה, כך שלא נשאר לו שום דבר מהמצב הקודם, אפילו זיכרונות. הרצון להנות עצמו נשאר, אך מקבל מורכבות חדשה, חלוקה, מבנה, ארגון חדשים. לחומר הזה כל פעם נוסף מבנה של הבורא, זאת אומרת תכונת ההשפעה והאהבה. החיבור בין כל החלקים גורם לשינויים ומשפיע על המבנה עצמו.

ניתן להשוות זאת למחשב שמתחדש אך איננו משתנה יותר מדי בעצמו. נוסף רק קצת זיכרון, מהירות העיבוד, התדר של אות השעון, אך כביכול החומרה, המכשיר, נשאר אותו דבר, רק נהיה יותר משוכלל, מורכב, עובד יותר מהר, מגיב במהירות יותר רבה, כלומר הופך לבעל רגישות יותר גבוהה. בפנים עדיין מתחלפים אותם האפסים והיחידות, אמנם במהירות יותר גבוהה מאשר קודם.

בין האפסים והיחידות האלה פועלת תוכנה חדשה, קשר חדש שמשנה לגמרי את איכות החומר. התוכנה קובעת את הכול ושולטת בחומר. המכשיר עצמו, ה"ברזל" אינם חשובים – חשובה התוכנה שעובדת בפנים. העלייה שלנו מלמטה למעלה כרוכה בתוכנה יותר משוכללת.

מתוך השיעור על מאמר "סוד העיבור – לידה", 20.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להיוולד מחדש בכל מדרגה
קשת האש בין המדרגות
כל מדרגה היא לידה חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest