דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפעה וקבלה: עימות בכל הרמות

השפעה וקבלה: עימות בכל הרמות

בעל הסולם, מאמר "הגלות והגאולה":

"הרי הוי' יראנו בעליל שאין כל קיום לישראל בגלות, ולא ימצאו להם בבל עדיין כאןמנוח – כמו שאר העמים שנתערבו בגוים ומצאו להם מנוח, עד שנטמעו ביניהם, ולא נשאר מהם זכר."

בכללות, כלי הקבלה מתחלקים לשבעים סוגים, שנקראים "אומות העולם". בזמן השבירה הם כולם התערבבו ביניהם וגם התערבבו עם הרצון להשפיע.

אבל כאן נוצרת בעיה. מצד אחד, ערבוב של הרצונות לקבל לא יוצר התנגשות. אפילו שהם שונים, אך הם אינם מנוגדים לפי טבעם. להיפך, הם פועלים בהתאם לתוכנית הקבלה המשותפת לכולם ובהחלט מבינים זה את זה. ככלל, העמים בעולם הזה גם כן בעיקרון מבינים זה את זה ומרגישים שייכות לאנושות.

אבל לא כך הם פני הדברים עם הרצונות להשפיע, עם אלה שבהם נמצאים ניצוצות של השפעה, מה גם, שהם היו בתיקונים עוד בימי בית המקדש. נשארו בהם "רשימות" של השפעה ולכן הם שייכים למין אחר לגמרי. וכאן נוצר העימות: הרצון לקבל מטבעו שונא את הרצון להשפיע, שהפוך לו וכאילו מחייב אותו להשפיע. מצידו, הרצון להשפיע לא מרגיש שנאה כלפי הרצון לקבל, מפני שנשלח על ידי הבורא לטפל ולעזור לרצון לקבל, ולא להיות איתו בעוינות.

לכן, מצד העם היהודי אין שנאה כלפי אומות העולם, אלא להיפך, קיימת איזו חולשה. ואילו אומות העולם שונאים את היהודים, מפני שהרצון לקבל רוצה לתפוס את הרצון להשפיע ולשעבד אותו תחת שלטונו. כך הוא מהלך העניינים, כאשר "יש מאין" נפגש עם "יש מיש". האירועים בעולם שלנו הם תוצאות של הטבע העליון.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 29.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להצית ניצוצות מתוך השפעה וקבלה 
"חייזרים" מבבל העתיקה
בבל עדיין כאן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest