השפעה ביד נדיבה

תפילה עבור רבים היא ההשתוקקות להשפיע לזולת, שנולדת בתוך האדם. תחילה, הוא מרגיש בתור "הזולת" רק את הקבוצה שלו, את הרצון הפנימי שלה. אך לאחר מכן הוא יראה שכל העולם נמצא באיחוד, והוא כולו מלא בשכינה, בנוכחות האלוקית. ואז מתגלה לו העולם הרוחני, המציאות העליונה.

עכשיו הוא מתחיל להבין מדוע הוא נאלץ לעבור דרך השנאה. כך היה מסודר מלמעלה תהליך ההתפתחות שלו, כדי שבאמצעות החברה הוא לא יגביר את האגואיזם שלו, ולא ינצל את האחרים למטרות רווח ותועלת אישיות, אלא יגיע לחברה כדי להשפיל את עצמו, להרכין את ראשו בפני הכוח שמסתתר בחברה הזאת. כדי שהוא ירצה להתכלל בכוח ההשפעה הזה, להתחבר איתו ופשוט לטבוע בתוכו.

וזוהי תפילת רבים. הרי הוא הרי מבקש שלום עבור החברה הזאת, כלומר להשתוקק להשיג את תכונת ההשפעה, עד שהוא יתחבר עם החברה הזאת בכזאת צורה, שלא יישאר ביניהם שום הבדל, והם יתמזגו לגוף אחד שלם.

כשהאדם רוכש את צורתה של החברה, מתחבר איתה לגמרי, זה מסמל את האיחוד שלהם, ה"זיווג דהכאה". הרי החיבור הזה פועל כנגד האגואיזם שלו. הוא מכה באגו שלו כדי להתחבר עם האחרים, ובמידה הזאת בונה את הפרצופים הרוחניים שלו, את צורות החיבור, ורוכש את תכונות הבורא.

הצורה הזאת, שעליה הוא חשב בראשו, מתממשת עכשיו בתוכו, מתפשטת ב"גוף" שלו, ממלאת אותו, והוא מקבל את צורתו של העליון. בכך שהוא מקבל את הכוונה "על מנת להשפיע" ומתלבש באור חסדים, הרצון לקבל הופך להיות מוכן ומתאים לקבלת המילוי, אור החכמה, צורת הבורא.

לאור החסדים אין צורה, הוא מתפשט לרוחב כמו מתנות שניתנות "ביד נדיבה" לכולם וללא שום הגבלה. אך כשבתוך הרצון מתחיל להתלבש אור התענוג, אור החכמה, הוא מקנה לו צורת השפעה מסוימת ומוגדרת, שנקראת "שם של הבורא", צורה של העליון. כך, בזכות הזיווג דהכאה, האדם משיג את הבורא.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 27.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה עבור רבים
הלבוש שמרסן את האגואיזם
כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest