דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפעה אין-סופית של הבורא

השפעה אין-סופית של הבורא

שאלה: האם ישנם בעולם הרוחני צבעים? כיצד הם נראים?

תשובתי: אין צבעים בעולם הרוחני. אנחנו נותנים לעולם העליון הגדרות וסימנים כמו צבעים, צלילים וכדומה, כדי להדגיש את הרב-גוניות שלו, אבל לא יותר מזה.

שאלה: לשם מה ניתנה לנו תחושה של ריבוי צבעים, אם הכול, כך או אחרת, מביא לייחודיות של הבורא?

תשובתי: כל תכונה מחמשת החושים שלנו מתחלקת לעוד חמישה והם לעוד חמישה וכולי. הספקטרום ממשיך להתחלק עד אין-סוף, לכן אנחנו לא מסוגלים עכשיו לחבוק את זה. מתוך מחקרים מדעיים מובן לנו שאנחנו מרגישים רק חלק קטן מהבריאה שמגיע עד אלינו. אם היינו עובדים בטווחי תדרים אחרים של ווידאו או כל מיני גלים אחרים ולא רק גלים, אז היינו רואים סביבנו תמונה מושלמת, המלאה לגמרי בהשפעה אין-סופית. בהשפעה! אני לא אומר באיזו בדיוק. ואז היינו קובעים ומגדירים את ההשפעה הזאת במילה אחת "בורא".

הערה: תחילה אמרת, שהכול מתחלק באופן אין-סופי, ופתאום הפשטת בכך שאיחדת הכול לשם אחד "בורא". זה באמת עד כדי כך פשוט? אני זוכר את התחושה הראשונה שלי כאשר התחלתי ללמוד: האמנם צריך לכלול את כל ההגדרות הללו בתוך "הקופסא" שלי כדי לפרוץ לרוחניות?

תשובתי: לא צריך שום דבר. אנחנו שוב חוזרים ל"אין עוד מלבדו". לאחר כל ההרהורים והמחשבות החכמות שלנו בתוך השׂכל והרֵגשות שלנו, עלינו לאסוף באופן קבוע כל יום את כולם לנקודה שבה "אין עוד מלבדו". ובאופן כזה לסכם את ההתפתחות היומית שלנו.

נאמר, שגם בבוקר גם בערב וגם ביום, כמה פעמים במשך היממה האדם צריך לומר שהבורא הוא אחד, שאין עוד מלבדו ושהוא טופס רק את הבורא לבדו. על זה הוא צריך לרכז את תשומת ליבו. אז ההתפתחות שלו תהיה כל הזמן מורכבת מנקודות של "אין עוד מלבדו", שבאות בזו אחר זו והוא יתחיל להתקדם בצורה נכונה בקו ישר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest