דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השמחה היא סימן להשפעה

השמחה היא סימן להשפעה

אתמול ראיתי בערוץ הטלוויזיה שלנו שידור של תוכנית התרבות מהכנס הגדול שנערך בישראל בסתיו האחרון. הופיעו שם נציגיהן של קבוצות שונות, שהציגו את הריקודים האופייניים לעמים השונים שמהם הגיעו, מכל קצוות תבל. היה קהל עצום ואווירה מיוחדת מאוד, כך שאי אפשר היה להתנתק, ופשוט ראיתי עד הסוף.

לא ראיתי שם פנים מיואשות או עצובות, מפני שעל כל אחד השפיעה ההתלהבות הכללית, ובאולם כולו שלטה השמחה, התקווה, ההתלהבות, ההשראה. ואפילו לא מפני שהתרחש שם גילוי רוחני כלשהו, אלא פשוט זאת הייתה השפעת מצב הרוח של החברה על כל אדם שנכלל בה, ובאותו הרגע הרגיש את עצמו שמח, מאושר.

זהו כוח הסביבה. הדבר היחיד שחסר לנו, אם אנחנו רוצים להתקדם בכל רגע. הרי בדרך הזאת איננו יכולים לדרוש גילוי אחר, מלבד גילוי ההשפעה, כלומר כזה תיקון שיאפשר לי רק להשפיע, להתקשר לאחרים ולא לדרוש שום דבר אחר, כמו בינה, שאינה רוצה דבר לעצמה (חפץ חסד).

הבורא דורש מאתנו להיות כמוהו: להשפיע בכוונה על מנת להשפיע, ולאחר מכן לקבל בכוונה על מנת להשפיע. ולכן ההתקדמות שלנו היא תמיד "מעל הדעת", כלומר איננו יכולים לבקש שבתוך ההרגשה שלנו תהיה איזושהי תכונה אחרת או מילוי אחר, מלבד תכונת ההשפעה. ולא חשוב לי בכלל האם תהיה לי האפשרות להשפיע. אינני מצפה לכלום בתגובה מהבורא, חוץ מעצם ההשתוקקות להשפעה, שתתפתח בי כל הזמן יותר ויותר.

היחס הזה עדיין אינו ברור בעולם, וגם אנחנו עצמנו רק מתקרבים בהדרגה לשמוע ולהבין את המשמעות של זה. אך אין מנוס, האנושות כולה כבר נכנסה לתוך תהליך התיקון, וצריך להבין שאין דרך חזרה. איננו יכולים לעצור את ההיסטוריה. העולם כולו חווה התפתחות מהירה ביותר לכיוון התכונה החדשה הזאת, תכונת ההשפעה, שתתחיל לשלוט בעולם.

לכן המקובלים אומרים שאין לנו אמצעי אחר מלבד ארגון הסביבה שתתמוך בנו בדרכנו אל המטרה, תיתן לנו כוח, השראה, שמחה. איננו יכולים לקבל את כל זה מהבורא, וודאי שלא מעצמנו. רק מהחברה.

לכן עלינו לשים דגש בהפצה שלנו על האירועים המרשימים כמו תוכניות התרבות מהכנסים. זה נקרא "להתחבר לטוב", המילים שבחרנו בתור הסיסמה שלנו. וככל שתהיינה יותר תוכניות כאלו, שמעבירות שמחה, חיבור, עוצמה חדשה – כך זה ייתן לכל אחד יותר כוח חיוּת.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו ג'רזי, 21.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אני מציע "להתחבר לטוב"!
כדי לא לדרוש: "תן"!
להתכונן לפגישה הצפויה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest