דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השלמות העגולה של העליון

השלמות העגולה של העליון

"תלמוד עשר הספירות", חלק ב', אות ג': "כל עיקר התקשרות ודביקות העגול הנאצל ההוא עם א"ס המאציל, הוא על ידי הקו ההוא הנ"ל, אשר דרך בו, יורד ונמשך אור מן אין סוף ומשפיע בעגול ההוא".

ה"קו" ממעיט בכל פעם את עוצמת האור העליון שהיה קיים בעולם אין-סוף – למידה שבה הפרצוף מסוגל לקבל אותו. האור הזה נשאר בקו ובו מתמלאות הספירות.

אני עובד בצורת "קו", כלומר אני פועל במידה שבה אני מסוגל לעבוד עכשיו על מנת להשפיע, לאחר שקילה ומדידה מדויקת. לפי זה נקבעים גבולות ה"קו" שלי.

הבורא נמצא לפניי עם רצונו האינסופי להשפיע לי, אך אני בודק באיזו מידה אני מסוגל למלא את רצונו. הוא רוצה להביא אותי לדבקות בו, למלא אותי בכל האורות שלו, ליהנות לי בצורה אינסופית. אך אני מסוגל למלא את רצונו רק בגבולות הקו שלי, לכן נאמר שהקו ממלא את העיגול באור.

בכל פעם יש קווים חדשים ועיגולים חדשים. הרי בכל פעם שאני מבצע מעשה השפעה כלשהו, אני מתחיל להבין טוב יותר את הבורא, להרגיש אותו טוב יותר. לכן העיגולים מתמלאים בכל פעם מהקו החדש (גלגלתא, ע"ב, ס"ג…). אני כביכול מוליד את העיגולים הללו בתוכי. הרי הודות לכך שהגעתי לאיזושהי הצלחה ברצונות ה"ישרים", לאחר שעבדתי עם המסך, אני מתאר עכשיו מחדש את הבורא ואת היחס שלו, ומוכן לקשר חדש איתו.

ה"עיגולים" וה"יושר" (הכלים/הרצונות העגולים והישרים) שאני מקבל עכשיו, לא ניתנים לי סתם כך מלמעלה. הם נולדים כתוצאה מהמאמצים שלי. אני מגלה את הבורא בצורה "עגולה", שלמה ובלתי מוגבלת, ואת עצמי כ"קו ישר" ואנחנו מתחילים להשפיע זה לזה.

אני מתקשר לעיגול העליון, שמהווה את הכתר שלי. הוא נוצר על ידי "הקו הישר" של העליון. אך אני תופס את העליון לא כ"קו ישר", לא בגבולות כלשהם, אלא כ"עיגול". הרי הוא כל כך גדול בהשוואה אליי, שבשבילי הוא בלתי מוגבל כמו עיגול! כך אני מתאר אותו לעצמי ולפי זה אני עובד.

כך המלכות דעליון מתקשרת לכתר דתחתון: דרך עיגול. הדבר דומה לעובר שנמצא בתוך רחם עגולה, בתוך ם' סתומה או בתוך אות ס' עגולה.

כל זה מראה שאנחנו מתחברים ומתקשרים דרך עיגולים. לכן אני צריך לתאר את החברים בקבוצה כגדולי הדור, בעלי גובה אינסופי. העליון תמיד מהווה שלמות "עגולה" עבורי.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 28.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כמו מים לצמא
תפנה בתוכך מקום עבור הבורא!
הפשטות הגדולה של השלמות העגולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest