דף הבית / כלכלה / כסף / השלב הבא: מדינות פושטות רגל

השלב הבא: מדינות פושטות רגל

דעתה של אן רוטלג', מייסדת חברת R&D Consulting: "המשבר הוא תוצאה מהתנהגות ספקולטיבית בסקטורים של השוק הפיננסי שאינם עומדים תחת פיקוח. כיום לא הפירמות הן בסכנת חדלות פירעון, אלא המדינות".

דעתה של מיקה פינדה, אנליסטית בחברת Roubini Global Economics LLC: "המשבר הנוכחי הוא משבר של המערכת הפיננסית של הסקטור הפרטי. המשבר הבא הוא משבר של המערכת הפיננסית של הסקטור המדיני".

דעתו של ניקולאי פטרקוב, מנהל המכון לכשלי שוק באקדמיה הרוסית למדעים: "המשבר הנוכחי הוא תוצאה של ספקולציות בשוק הפיננסי. המשבר הבא יהיה המשבר של הכלכלה המדינית, מפני שעכשיו חובותיהם של התאגידים הלאומיים מועברים אל כתפי הממשלה".

תגובתי: ישנן הרבה דעות, אבל אפשר לראות את המערכתיות של המשבר: זהו המשבר של המודל החברתי, של המערכת העולמית. ואפשר לראות גם כיצד התבנית הכוללת של המשבר, ובפרט של הכלכלה, מיצתה את עצמה. אבל אסור לטייח, אלא להסכים עם העובדה שלא ניתן להימנע משינויים מהותיים. אם נעלה מעל החשיבה הרגילה, יהיה לנו קל יותר לקבל את דעתה של חכמת הקבלה, ואז נגלה (ועדיף שנגלה את זה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדיי) שעלינו לשנות את המחשבה שלנו, את עצמנו, ואז, במחשבה החדשה, אנחנו נבין את העולם החדש שנולד. אנחנו נראה שפשיטות הרגל של המדינות הן בלתי נמנעות, ונראה כי קריסתן היא שלב הכרחי כדי ליצור עולם חדש מאוחד.
ידיעות קודמות בנושא:
הבעיות של הסדר העולמי החדש
גלובליזציה – עתיד מזהיר?
הטרנספורמציה של העולם המוכר

One comment

  1. שלום, אני חושב שכדאי לצאת החוצה עם דוכנים בכל הערים הגדולות בארץ שבהם נחתים את העם על עצומה. נאסוף מאות אלפי חתימות ונגיש לממשלה. כבר עכשיו אנחנו עשרת אלפים רק בארץ וזה המון. אפשר להחתים גם בחו"ל. יהיה כתוב שם: אני החתום מטה, קראתי את חוברת הערבות ואני מסכים איתה ומוכן לקחת את זה על עצמי ורוצה שהממשלה שלי תפעל ברוח הזו. אני בטוח שנאסוף תוך זמן קצר מאות אלפי חתימות ונחלחל את המסר ונגיע לשיח הציבורי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest