דף הבית / חינוך, ילדים / השלב הבא בהתפתחות האנושות

השלב הבא בהתפתחות האנושות

כשאדם מתחבר עם האחרים הוא נעשה דומה לטבע, שנמצא כולו בחיבור כמו גוף אחד. וכשהוא מתאזן עם הטבע, הוא מתחיל להרגיש כוח פנימי שמחזיק את הטבע כולו, הוא מרגיש את התוכנית שלו, את זרימתו.

הוא מתחיל להבין את החוקים הנסתרים בטבע, שלא היו יכולים להתגלות בעבר על ידי מדעים ואפשרויות המחקר האגואיסטיות שלנו, מפני שעכשיו הוא נעשה שונה, אינטגרלי. הוא מתחיל להרגיש זאת, מתעורר בו חוש אינטגרלי חדש.

דרך החוש הזה אדם נכנס למצב חדש שממש ממלא אותו, ויחד עם זאת נותן לו מילוי אין סופי, מפני שכאן הוא מתחבר עם הכוח הכללי של היקום, עם הטבע.

דרך אגב, על כך מדברים כבר פיזיקאים, אסטרונומים, שחוקרים חללים עצומים, חוקים, תנועות ביקום – הם מרגישים זאת. כמו שאדם שחי ביער מרגיש את הטבע, כך גם חוקרים רבים מתחילים להרגיש את כוח הטבע הכללי. הם אומרים: "אנחנו מרגישים שהיקום כולו הוא מחשבה, מחשבת, תכנית פנימית!" – הם אינם מסוגלים לתרגם את הרגשתם לשפת המספרים והנוסחאות, אבל כך הם מרגישים.

ובטבע התכנית הזאת באמת קיימת, הרי אנחנו מתפתחים וקיימים בתוכו, ובצורה כזאת הוא יצר את הכול מסביב. כלומר, בתוך הטבע נמצא הכוח עצמו, שמצד אחד, מעורר את כל ההתפתחות, ומצד שני, על פי השפעתו ההדרגתית של סיבה ומסובב על כל חלקי הטבע, מביא אותו למטרה מסוימת, כלומר, אנחנו יכולים לגלות את המטרה הזאת. ומכיוון שכאן האדם כבר לא גורם כל כך פסיבי כפי שהיה עד כה, שהתפתח בתוך הטבע כחלק דומם, צומח וחי, אלא עכשיו אנחנו מגיעים לדרגת התפתחות מודעת.

לכן, כל הבעיה שלנו היום היא לגלות לעצמנו את דרגת הקיום הבאה. אז אנחנו נגיע למימד שונה לחלוטין, למצב שנרגיש את עצמנו מעל זמן ומרחב, כלומר, נגיע להתאמה עם אותם הכוחות שמנהלים את כל החומר. אנחנו נגלה אותם ונשתף איתם פעולה.

זה אפשרי רק בעזרת האינטגרליות, כאשר אנחנו נתכלל בתוך הטבע עצמו כחלק אינטגרלי ממנו, ולא כגידול סרטני שמחסל הכול, אלא פועל עימו באיזון, בהרמוניה. ומכיוון שאנחנו נתכלל בתוך הטבע מרצוננו, מתוך הכרה, אני הייתי אומר, ברכות, מתוך שאיפה להרגיש את כל הכוחות והתכניות הנסתרים בו, השכל שלנו כבר יתחיל להתפתח בהתאם להשגות שיתגלו לנו.

זהו השלב הבא בהתפתחות האנושות.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 25.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפני הבחירה
בציפייה לאושר
סוף התפתחות האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest